Kraslice (Karlovarsko) - Hraniční přechod v Kraslicích mohou k přejezdům poprvé využívat také nákladní auta. Radnice si ale vynutila omezení hmotnosti do 12 tun. Hlavní silnice vedoucí k celnici totiž vede přímo skrz město a radnice chce zabránit hromadnému tranzitnímu provozu. Průjezd nákladních aut naopak prosazují firmy, které ušetří na nákladech za dopravu.
Hraniční přechod v Kraslicích se poprvé otevře nákladním autům
Pro autodopravu se hraniční přechod v Kraslicích otevřel na konci roku 2007. Průjezd byl ale povolen jen pro vozy do hmotnosti 3 a půl tuny. Nyní mohou nákladní auta přes česko-německou hranici na Kraslicku vůbec poprvé po pěti letech. Poté co Karlovarský kraj opravil hlavní silniční tah Kraslicemi, chtěl povolit průjezd přes město bez omezení. S tím ale radní nesouhlasili. „Jako důvod jsme uvedli veřejný zájem, ochranu občanů a ochranu zdraví před hlukem a emisemi,“ vysvětlil místostarosta Kraslic.
Rozhodnutí si pochvalují místní firmy, které musely vozit zboží za hranice jinudy. Při využití kraslického přechodu prý ušetří stovky tisíc korun ročně. Vedení radnice tak považuje dvanáctitunový limit za dobrý kompromis, který má zabránit tranzitu kamionů. „To považujeme za úspěch, protože nám tady hrozilo, že vůbec žádné omezení nebude,“ dodal starosta Kraslic Zdeněk Brantl.
Proti kamionům protestovali obyvatelé Kraslic už před pěti lety. Petici tehdy organizoval současný místostarosta Mika. „Dneska někdo může mít pocit, že 12 tun je prohra, někdo realisticky uzná, že nebylo možné dosáhnout víc, také tady musí být pracovní místa a pracovní místa znamenají výrobu a výrobu musíte někam odvézt,“ zmínil. Proti nákladní dopravě v minulosti protestovali i obyvatelé v sousedním Sasku. Německé úřady jim ale nevyhověly a Klingethalem smí projíždět kamiony bez omezení.