Soběslav (Jihočeský kraj) – Nekonečná se zdá být oprava mostu v Soběslavi. Ačkoli ji ředitelství silnic a dálnic oficiálně dokončilo před šesti lety, silničáři se tam pravidelně objevují. I přes nákladnou opravu se na několika místech povrchu znovu objevují díry. Most poškodily katastrofální povodně v roce 2002 a rekonstrukce se následně podařilo uskutečnit díky zajištění odpovídajících finančních prostředků od SFDI, Evropské investiční banky a z fondů ISPA. Soběslav leží na soutoku Lužnice a Černovického potoka.
Dílčí opravy mostu v Soběslavi příliš platné nejsou
Dílčí opravy nepomáhají. Prohlubně a vydrolené záplaty jsou ve středu vozovky i na okrajích v obou pruzích. Ve směru do Tábora se jim řidiči vyhýbají častěji – každých pět metrů. „Když jsou ty díry už opravdu nebezpečné, jsou zalepené. Myslíme si, že to zřejmě nebylo dobře technologicky provedené a že to ředitelství silnic a dálnic nemělo od firmy přebírat,“ prohlásil starosta Soběslavi Jindřich Bláha (ODS), ředitel ŘSD České Budějovice Josef Pešl však má jiný názor: „Jednou z hlavních příčin výskytu problémů je vysoké zatížení této komunikace.“ Ředitelství silnic a dálnici ukončilo rekonstrukci v roce 2004. Souvisela s poškozením mostu při povodních a stála 15 a půl milionu korun.
Příčinou opakovaných poruch je podle správce mostu jeho původní konstrukce. Té se však oprava netýkala. „Tam se jedná o to, že v základech toho mostu jsou podpovrchové dilatace, které už nejsou stavěné na dnešní provoz,“ dodal Josef Pešl. Podle výsledků dopravního výzkumu přes most přejede denně 20 tisíc aut, jeho zatížení se sníží až po dokončení dálnice. První poškození se projevilo bezprostředně po generální opravě. „Několikrát byly uplatňovány záruky. Ty však lze uplatnit na technický stav mostu, ne na nedostatečné zařízení,“ podotkl ředitel Pešl.
Opravy mostu stojí každý rok desítky tisíc korun. Ředitelství silnic a dálnic počítá i s nákladnější opravou, která by poruchy odstranila definitivně. Zatím na ni však nezbývají peníze.