Brno jede v novém, autobusové nádraží Zvonařka otevřelo zrekonstruovanou halu Vzhled brněnského autobusového nádraží z přelomu 70. a 80. let byl pro obyvatele i cestující dlouhodobě trnem v oku. Nevzhledné prodejní stánky, špatná sociální vybavenost a chátrající budova jsou již minulostí a cestující mohou od pondělí využít novou výpravní halu a zmodernizované nástupiště, za jejichž návrhem stojí architekti ze studia Chybík+Krištof. Oprava brněnského autobusového nádraží Zvonařka začala v roce 2019 a přišla na sto milionů korun.
Brněnské Ústřední autobusové nádraží Zvonařka je po rekonstrukci opět otevřeno pro cestující
O proměně nádraží z přelomu 70. a 80. let minulého století se mluvilo řadu let. První etapa prací začala v listopadu 2019
Obsahovala převážně očištění a natírání železné konstrukce a celkové prosvětlení nádraží pomocí téměř čtyř set nových světel
Druhá etapa začala v únoru 2020. Zahrnovala změnu a modernizaci nástupišť i stavbu nové výpravní budovy, která je tvořena sklem a hliníkem
Hlavní změnou pro cestující je, že se nádražím neprochází po okrajích jako dosud, ale středem, odkud vede i systém navigačních šipek a směrovek
Pro cestující je otevřená nová výpravní hala. Souběžně s ní zůstane v provozu i ta stará, kde je další zázemí
Antonín Grund, předseda představenstva ČSAD Brno-město holding, které nádraží vlastní uvedl, že „bychom ji také chtěli rekonstruovat a vytvořit tam zázemí pro nádraží. Vzhledem k tomu, že leží podél Plotní ulice, reorganizace by měla navázat po dokončení na novou Plotní“.
V Plotní ulici vznikne po přeložení tramvajové trati nová zastávka MHD
Rekonstrukcí prošel i informační stánek a prodejna jízdenek
Interiér nové výpravní haly nahradil ten původní. Za rekonstrukcí nádraží stojí architekti ze studia Chybík+Krištof, kteří připravovali Český pavilon pro výstavu EXPO 2015