Brněnský dopravní podnik zakázal svým řidičům poslouchat při řízení hudbu i mluvené slovo. Důvodem jsou podle něj množící se stížnosti od cestujících. Na nařízení si teď stěžují odbory, vadí jim, že je o novince nikdo neinformoval předem. Vedení brněnského dopravního podniku naopak tvrdí, že zákaz poslouchání hudby byl předem projednán přímo s odboráři.
Brněnský dopravní podnik zakázal hudbu v kabině řidičů. Odboráři chtějí nařízení zvrátit
Zákaz poslouchání rádia v práci překvapil například řidiče Petra Novotného. Hudba v kabině mu dělala společnost při řízení dlouhých třináct let. „Je to určitě krok špatným směrem. Nevěřím tomu, že by nás bylo devadesát procent, kteří si z toho dělají tady diskotéku,“ komentoval.
Právě na to si údajně někteří cestující stěžovali. Vedení Dopravního podniku města Brna (DPMB) si tak za zákazem hlasité hudby stojí. „Jsme si vědomi toho, že ten důsledek si ponesou i řidiči, kteří poslouchají rádio přiměřeně hlasitě. Jsme si vědomi i toho, že pravděpodobně je takových řidičů většina, bohužel je to však problém, který se nedaří dlouhodobě řešit,“ uvedla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
„Myslím si, že je to hloupost, že to nemůže nikoho obtěžovat. Řidičům to (hudba) dělá příjemné pracovní prostředí,“ sdělil jeden z cestujících, kterého štáb ČT oslovil. „Myslím si, že je to skvělé rozptýlení, člověk občas slyší zprávy a není to taková nuda,“ řekl další.
Dopravní podniky jsou spíš benevolentní
Do sporu se teď vložily i odbory. Podle nich je o zákazu nikdo dopředu neinformoval. Požadují jeho zrušení. „Dozvěděli jsme se to až z nařízení samotného, překvapila nás i ta argumentace, která tam byla, že to bylo s odbory projednáno, což ale nebylo,“ zdůraznil předseda odborového svazu DPMB Libor Weinstein. Vedení dopravního podniku s tím ale nesouhlasí.
Zákaz hudby i mluveného slova tak zatím platí, a to až do odvolání. Mluvčí společnosti ale nevyloučila, že by po vyhodnocení jeho efektu nemohl být do budoucna zrušen. „Tato oblast spadá do interních předpisů, které si řeší dopravní podnik individuálně, převládá spíš ten benevolentní přístup,“ poznamenala mluvčí Sdružení dopravních podniků ČR Linda Hailichová.
Například řidiči autobusů a trolejbusů městské hromadné dopravy ve Zlíně si můžou za volantem poslouchat, co chtějí, ovšem jenom v případě, že hlasitostí neobtěžují cestující. Žádnou takovou stížnost ale Dopravní společnost Zlín-Otrokovice neeviduje.