Autobusové nádraží Zvonařka v Brně je po rekonstrukci a čeká ho zkušební provoz. Práce vyšly na víc než sto milionů korun. Nádraží obvykle denně odbaví zhruba 750 spojů, cestujících se tam během všedního dne vystřídá až osmnáct tisíc. Teď provoz kvůli vládním opatřením klesl asi na dvě třetiny.
Brněnská Zvonařka se chystá na kolaudaci. Nádraží má novou přístavbu, osvětlení a informační systém
Brněnské autobusové nádraží Zvonařka bylo ještě před rokem potemnělé a depresivní, teď se leskne novotou a má nové osvětlení. Největší změnou je nová přístavba, která bude sloužit taky jako nový vchod k nástupištím a jako nová čekárna. Lidé tam najdou informace, směnárnu nebo bistro.
„Stávající budova nesplňovala veškeré parametry funkční i vizuální. Odstranily se stánky, které byly před nádražním prostorem, celé nádraží prokouklo,“ řekl místopředseda představenstva ČSAD Brno-město holding Antonín Grund.
Už bylo načase, říkají cestující
Brňané a cestující si změnu pochvalují „Mně se to celkem líbí, konečně bude na asi největší zastávce v Brně nějaká čekárna,“ řekl Tomáš Kříž. „Já si myslím, že to bylo potřeba, je to příjemná změna pro obyvatele Brna i ostatní. Čekat tady venku na mrazu nebo v horku nebylo ideální,“ dodal Jakub Drdla.
Jednoduché to ale nebylo, kvůli unikátnímu tvaru budovy i kvůli její poloze. Zvonařka dostala i nový mobiliář a parkovací místa. Změnila se také organizace dopravy.
„Mezinárodní linky a dálkové linky jsou před novou výpravní halou, integrovaný dopravní systém bude odjíždět ze stanovišť 25 až 35. Jedno nástupiště celé máme věnované pro nepravidelnou zájezdovou dopravu,“ řekl vedoucí provozu Jiří Večeřa.
Nástupiště jsou teď navíc rozšířená a přístupná i ze středové části, předtím se obcházela po obvodu. Zbytek zastávek by měli cestující začít využívat nejpozději do konce roku a přístavbu zřejmě v prvním lednovém týdnu.