Webové stránky, které nejsou přizpůsobené ke zobrazení na mobilních telefonech, by se mohly propadnout do hlubin největšího internetového vyhledávače. Google totiž tento týden přišel s novým algoritmem pro vyhledávání. Nemění ho poprvé, tentokrát jsou ale změny zásadní a projeví se ve všech jazycích.
Google mění algoritmus vyhledávání, upřednostní mobilní weby
Google tak chce vyjít vstříc uživatelům, kteří na internetu surfují pomocí mobilních telefonů. „Bylo třeba, abychom jim nabídli obsah, který bude nejen aktuální, ale také snadno čitelný na menších mobilních displejích,“ uvedla firma. Podle průzkumu Netmonitoru jich jen v Česku byly loni téměř 3 miliony, v USA pak podle čísel comScore překračuje penetrace smartphonů mezi majiteli telefonů 75 procent.
Zvýšený zájem o přístup z mobilních telefonů zaznemanává i web České televize. Ze všech návštěvníků stránek se jich z mobilu přihlásí přibližně 25 procent.
Změny se podle odhadu společnosti Google dotknou více než 40 procent dotazů. Jiné se zobrazí na desktopu a jiné na mobilu. Ty, které jsou upravené pro chytré telefony, mají od třetího dubnového pondělí zaručenou vyšší pozici ve výsledcích hledání. Na svých stránkách Google připravil rychlý „Test použitelnosti v mobilech“.
Nedostatky webů, které nejsou optimalizovány pro mobily
- malý text
- odkazy, které jsou příliš blízko u sebe
- pomalé načítání stránky
- větší obsah než displej
Americký gigant většinou změny dopředu nehlásí, tentokrát ale chystané novinky oznámil už v únoru, aby měl každý čas na přípravu. Dopad budou mít hlavně na středně velké a malé e-shopy, které mají pro chytré telefony obvykle vytvořeny separátní aplikace pro nakupování. Jestli zamíchají i rozložením sil na trhu, ukáží následující týdny.