Velká Británie vyhlíží referendum, ve kterém se rozhodne o jejím setrvání v evropském společenství. Výsledky průzkumů mínění o unijní budoucnosti střídavě upřednostňují zastánce a odpůrce členství v EU. Jistou sondu do Spojeného království ale poskytují i sociální sítě. O Brexitu, tedy odchodu Británie z Unie, píšou uživatelé Twitteru dvakrát častěji než o jejím setrvání.
Brexit na Twitteru vede. O setrvání v EU se mluví méně
Hashtag #Leave, který užívají zejména euroskeptici a příznivci konce Velké Británie v EU, se v posledních dvou měsících objevil v 800 tisících příspěvcích. Uvedl to server BrandWatch, který monitoruje sociální sítě.
Hashtag #Remain, který ke svým tweetům připojují hlavně zastánci setrvání země ve svazku evropských zemí, se naopak objevil jen ve 400 tisících případů.
Celkem se na Twitteru za poslední dva měsíce objevilo 5,4 milionů příspěvků týkajících se tématu referenda, které se bude konat 23. června.
Nejvíc se mluví o premiérovi
Nejčastěji zmiňovaným politikem byl britský premiér David Cameron, bývalý starosta Londýna Boris Johnson - oba zastánci odchodu - a předseda protievropské strany nezávislosti Nigel Farage.
„Samozřejmě to neznamená, že bude více uživatelů sociálních sítí ve skutečnosti hlasovat pro Brexit a zmínky asi obsahují i příspěvky, které se týkají kampaně usilující o odchod z EU, nemusí ji ale nutně podporovat,“ uvedl server Brandwatch.
Více novinek ze světa médií přinese Newsroom ČT24 dnes ve 22:05.