Její tělo používal nejprve sport, pak porno. Vyprávíme ale i o duši, dodává režisérka filmu podle skutečného příběhu

11 minut
Rozhovor s Natálií Císařovskou a Natálií Germani
Zdroj: ČT24

Když musela ukončit kariéru vrcholové sportovkyně, stala se pornoherečkou. V kinech se promítá snímek Její tělo volně inspirovaný životem Andrey Absolonové, v devadesátých letech reprezentantky ve skocích do vody. Snímek koprodukovala Česká televize.

Zájmeno v názvu filmu Její tělo je podle režisérky a – spolu s Anetou Honzkovou – scenáristky Natálie Císařovské důležité. „Film mimo silného příběhu skýtá otázku, jestli to tělo je opravdu jenom její, jestli není také společnosti, a kde je hranice svobody každé ženy vůči vlastnímu tělu,“ vysvětlila.

Andrea se o své tělo nejprve dělila s trenérkou skoků do vody. Trénovat začala v šesti letech. Pětkrát vyhrála mistrovství republiky, medaili měla i z mistrovství Evropy a patřila k členkám olympijského týmu. Sportovní naděje ukončilo v devatenácti letech poranění páteře, pár týdnů před olympiádou v Atlantě.

Na skokanskou věž se už nevrátila. Shodou náhod se krásná blondýna dostala k focení odhalených fotografií a odtud byl už jen krok natáčení filmů pro dospělé. Podle tvůrců Andreu do pornoprůmyslu přivedla touha po úspěchu.

„Není to zas tak rozdílné prostředí,“ míní režisérka, „ve chvíli, kdy je člověk zvyklý používat svoje tělo jako nástroj výkonu a – dá se říct – nemá nic moc jiného, není to zas takový rozdíl. Navíc je zvyklý na úspěch, záři reflektorů, být hvězdou. Pro někoho možná není zas tak důležité v čem.“

Předsudky jsou zbytečné

Představitelku Andrey našla ve slovenské herečce Natálii Germani. „Nejdeme po povrchu, snažíme se nacházet i další vrstvy,“ říká o příběhu. Jednou z nich je rozpad rodiny hlavní hrdinky. Scénář konzultovali tvůrci i se sestrou Andrey Absolonové, také někdejší sportovkyní.

„Styděla jsem se za to, jakou mám sestru, co dělá, ale teď zpětně je mi to strašně líto. Nemáme právo soudit někoho, předsudky jsou zbytečné,“ připouští Lucie Andělová. Za zfilmování příběhu je podle svých slov ráda.

Její tělo
Zdroj: Bontonfilm

Předobraz hlavní hrdinky Andreu Absolonovou už filmaři vyzpovídat nemohli. V roce 2004 jí lékaři diagnostikovali rakovinu mozku, ochrnula na půl těla a několik měsíců po operaci zemřela. Bylo jí sedmadvacet let.

Natálie Císařovská upozorňuje, že Její tělo není dokumentem ani biografií. Skutečným osudem se inspiruje. „Je to interpretace, jak jsme chápali její osud,“ vysvětluje. „Ten film je spíše symbol, doufám, že i nadčasový, nebo alespoň aktuální, v přemýšlení o limitech ženského těla. A to pro nás bylo to hlavní. Důležitá fakta jsme dodrželi, ale spousta dialogů vychází z potřeby vyprávět příběh o těle a duši.“

K takovému zamyšlení by chtěla přivést i diváky, které by příběh Andrey mohl oslovit tím spíš, že mnozí lidé se podle režisérky dnes ženou za výkonem.

Třeba byly tréninky i dublérka

Natália Germani se na roli Andrey poměrně dlouho připravovala. K přesvědčivému ztvárnění vrcholové sportovkyně jí pomohly intenzivní tréninky a také rady ze zákulisí od Andreiny sestry. Na desetimetrovou skokanskou věž zvládla vylézt, při skocích ji ale zastupovala dublérka.

Stejně jako při některých scénách z pornobyzsnysu. „Měly jsme s Natálii diskusi, kde jsme probíraly všechny explicitní scény, kde jsme si říkaly, kam jsem ještě schopná zajít a kam už ne,“ podotkla k přípravám herečka.

Pomohlo jí také, že ve scéně, kdy Andrea točí své první video v porno branži, si Andreina partnera zahrál hereččin manžel, hudebník Martin Valihora. „Vyžadovala určitou dávku intimity. A to, že to byl právě on, mi velmi pomohlo cítit se v tomto momentě bezpečně a soustředit se na ostatní věci,“ ocenila Natália Germani.

2 minuty
Trailer k filmu Její tělo
Zdroj: ČT24

Andreinu sestru hraje Denisa Barešová, její rodiče Zuzana Mauréry a Martin Finger, trenérku skoků do vody Zuzana Stivínová. Ve světě pornoprůmyslu se diváci potkají s Cyrilem Dobrým coby fotografem, Karolínou Krézlovou v roli pornoherečky či s Romanem Polákem a Andrejem Polákem jako producenty.

Do kin byl film Její tělo uveden ve dvou verzích: přístupné od 15 let a v necenzurované variantě s přístupností od osmnácti let.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Kultura

Alžírsko propustilo vězněného spisovatele Boualema Sansala, je v Berlíně

Alžírsko omilostnilo a propustilo vězněného francouzsko-alžírského spisovatele Boualema Sansala, a to na žádost německého prezidenta Franka-Waltera Steinmeiera, napsala agentura AFP. Sansal byl v červenci odsouzen k pěti letům vězení, protože se podle soudu provinil výroky, které údajně poškozují územní celistvost země. Spisovatel přicestoval do Berlína, potvrdila agentuře AFP mluvčí německého prezidenta Cerstin Gammelinová.
včeraAktualizovánopřed 5 hhodinami

Rodinný Bubák bojuje v kinech se strachem

Do tuzemských kin vstoupí 13. listopadu nový český rodinný snímek. Lehce strašidelná komedie Bubák kombinuje hrané scény s animací. Vznikla v režii Tomáše Pavlíčka a Kateřiny Karhánkové v koprodukci České televize.
před 20 hhodinami

Od doby, co je Kennedyho centrum Trumpovo, návštěvnost upadá

Tržby za představení v Kennedyho centru, jedné z nejprestižnějších amerických kulturních institucí, jsou nejhorší od pandemie covidu-19. Upozornila na to analýza deníku Washington Post. Centrum v hlavním americkém městě se potýká s kritikou od doby, kdy dohled nad programem, který považoval za příliš woke, převzal coby předseda prezident Donald Trump a do vedení dosadil republikánské sympatizanty.
11. 11. 2025

Brněnský Provázek prověřuje Darwinovy ceny

Vyšlápnout zasněženou horu Fudži v teniskách. Udělat si selfie s medvědem. Čistit komín ručním granátem. To jsou příklady způsobů, jak zemřít a získat za to Darwinovu cenu. Oceněními udělovanými za úmrtí, která si lidé přivodili vlastní hloupostí, se inspirovala novinka Darwin & co. v brněnském Divadle Husa na provázku. Nechce být ale jen sledem bizarních historek.
10. 11. 2025

Pohádky nemusí děti jen hladit, i smutek patří k životu, říká Goldflam

Česká kina promítají celovečerní loutkový film Pohádky po babičce, inspirovaný knihou divadelníka, herce a spisovatele Arnošta Goldflama. Ten se navíc stal předobrazem postavy ovdovělého dědy, jemuž vnoučata pomáhají vypořádat se se smutkem. Postavičku i namluvil. Díky Pohádkám po babičce, natočeným režiséry ze čtyř zemí, si podle Goldflama malí diváci uvědomí, že i smutek k životu patří. „Tvůrci si myslí, že se děti musí jenom hladit, ale to jim vytváří špatný obraz, jak to chodí v životě. Jsou i smutné a tragické věci,“ poradil v Interview ČT24 autorům pohádkových příběhů.
10. 11. 2025

V Albertině středověk neskončil, středověk trvá

Název aktuální výstavy Gothic Modern ve vídeňské Albertině lze chápat různě. Můžeme ho vnímat jako gotickou, tedy gotizující modernu, ale i jako gotiku, jež je stále moderní.
9. 11. 2025

Trezor i sklo proti granátu. Bezpečnost památek střeží nejrůznější opatření

Bezpečnostní rám a trezorová místnost s ochranou proti ohni a střelám. Tyto nejdůležitější prvky zamezují poškození nebo ukradení po korunovačních klenotech hned druhé nejcennější nemovité památky v Česku – relikviáře svatého Maura na zámku v Bečově nad Teplou. Možnosti ochrany pamětihodností obvykle určuje výše dostupných finančních prostředků. Vybavení, zázemí a bezpečnostní postupy je neustále nutné obnovovat.
9. 11. 2025

Egyptští experti žádají evropská muzea o navrácení starověkých artefaktů

V Egyptě odstartovala nová kampaň, která vyzývá evropská muzea k navrácení řady starověkých exponátů odcizených během období evropského kolonialismu, píše deník Arab News. Iniciativa přichází krátce po otevření nového Velkého egyptského muzea.
8. 11. 2025
Načítání...