Praha - Známá česká mezzosopranistka Dagmar Pecková se po dvou měsících vrátila do české metropole. Ve Dvořákově síni Rudolfina se 18. února za doprovodu Pražské komorní filharmonie s úspěchem představila v ryze mahlerovském repertoáru, s nímž se prosadila na mezinárodní scéně. V jejím podání zazněly v němčině skladby pro sólový hlas a orchestr z vrcholné Mahlerovy tvorby Písně potulného tovaryše a výběr ze sbírky Chlapcův kouzelný roh.
Dagmar Pecková Mahlera umí
„Z toho, co Mahler napsal, zpívám všechno. Pokud mě někdo osloví, tak jsem připravena vždy sáhnout do šuplíku a jakýkoli písňový cyklus z jeho tvorby zazpívat,“ upozorňuje pěvkyně.
Večer se nesl v duchu raného schubertovského a pozdního mahlerovského romantismu. Pod taktovkou dirigenta Petra Altrichtera přednesli filharmonici úvodem Symfonii č. 7 zvanou Nedokončená od Franze Schuberta a Adagietto ze Symfonie č. 5.
V této sezoně vystoupí Pecková, která již několik let žije se svou rodinou v Německu, ještě na festivalu Pražské jaro. Čeká ji prestižní dvojrole Cizí kněžny a Ježibaby ve Dvořákově opeře Rusalka, kterou v premiéře uvede 13. května Národní divadlo. Hudbu nastuduje mladý dirigent Jakub Hrůša.
S Pražskou komorní filharmonií opět zazpívá 28. května v Rudolfinu pod taktovkou úspěšného českého dirigenta Jiřího Bělohlávka. Čeká ji i scénické nastudování Mahlerovy 3. symfonie v Paříži a s Bělohlávkem a jeho londýnským Symfonickým orchestrem BBC vystoupí v mahlerovském programu v Lisabonu.