Londýn - Jedno z nejznámějších míst světa, londýnské náměstí Piccadilly Circus, změní vzhled. Přijde totiž o jednu z dominant, kterou byl po dlouhá léta reklamní panel společnosti Sanyo. Japonský výrobce elektroniky ale po třiatřiceti letech svůj tradiční reklamní prostor opouští. Zároveň však hodlá lukrativní místo přenechat jinému zájemci.
Z Piccadilly Circus zmizí legendární nápis Sanyo
Rušná křižovatka Piccadilly Circus je jedním z nejznámějších a nejfotografovanějších míst v Londýně. Po léta mu dominoval velký neonový nápis společnosti Sanyo. „Je tady k vidění několik světově známých značek, které si místo drží už mnoho let. Pro řadu z nich je to jediné místo, kde inzerují. Tady nebo na Times Square v New Yorku,“ říká ředitel komunikace firmy Land Securities Donald McCabe.
Místo zvané „Piccadilly Lights“ je známé reklamními nápisy už od roku 1908. Jako poslední přibyl Samsung, a to před 11 lety. Ročně projde kolem reklamních nápisů víc než 56 milionů lidí a s výhledem olympijského roku 2012 je zájem o světoznámé místo ještě vyšší. „Zájemci už nás kontaktují. Jednáme s nimi a sestavujeme seznam firem, se kterými pak budeme jednat konkrétně. Jde nám i o to, jak značka působí na okolí. A samozřejmě půjde o výši nájmu,“ vysvětluje McCabe.
Společnost zatím neuveřejnila částku, za kterou panel přenechá. Tentokrát ale zvažuje i krátkodobější, konkrétně dvouletý kontrakt. Nový nájemce si přesto počká o něco déle, než se objeví na známém místě. Sanyo totiž bylo jedinou firmou, která měla neonový panel. Nástupce se v budoucnu objeví na LED displeji jako všichni ostatní a jeho instalace nějaký čas zabere.