USA – Slovo franšízing asi většině lidem nic moc neříká. Jedná se o způsob expanze úspěšné firmy, která má ověřené metody podnikání. Franšízing přináší jeho uživatelům možnost se samostatně podnikatelsky realizovat. Zároveň mohou využívat podporu, know-how a často i zázemí silného a zkušeného partnera. Majitel úspěšné koncepce nabízí zájemcům příležitost samostatně podnikat pod jeho obchodní značkou obvykle výměnou za vstupní poplatek. Právě takový je styl byznysu s domácími mazlíčky. Jejich majitelé za ně často utrácejí víc než sami za sebe. Jedním z takových je i manažer významné americké banky, který začal podnikat s pojízdnou myčkou na psy. V Japonsku mají dokonce i speciální půjčovnu na zvířata. Největší zájem mají lidé o psy. Hodinová procházka s nimi vyjde v přepočtu na 230 korun.
Ve světě se rozjel byznys s domácími mazlíčky
Eric Diaz, bývalý manažer americké banky Merill Lunch, se začal věnovat domácím mazlíčkům. „Dřív jsem řídil lidi pro někoho, teď si řídím svůj vlastní byznys,“ vyjádřil se. Se zvířecí myčkou jezdí zhruba rok. Za tu dobu nasbíral přes 250 klientů a začíná docela dobře vydělávat. Zapojení se do franšízové společnosti ho stálo skoro všechny úspory a tří měsíční intenzivní školení.
„Do franšízingu se pouští hlavně starší lidé, kteří mají nějaké úspory nebo možnost financování přes banku. Začínají s byznysem, kde mají vše pod kontrolou, ale nemusí se ho učit,“ vysvětlil majitel společnosti Franchise Market Ventures Jeffrey Kolton.
Zvířecí byznys už skoro nezná hranic. Psí hotely se musí rezervovat i několik měsíců dopředu. Nabízejí apartmány se stravováním „all inclusive“. V Americe se už dokonce prodávají i speciální kočičí parfémy, stejnou vůni pak může mít i majitel.