Londýn - Britové ztratili kvůli obavám z finanční krize zájem o drahé zboží. Do svých peněženek už nesahají tak ochotně jako dříve a obchodní řetězce na to už začaly reagovat. Aby si zákazníky udržely, začínají zlevňovat. Například Tesco už sáhlo na ceny 350 výrobků.
V Británii vypukla cenová válka
„V této těžké době si musí zákazníci utahovat opasky. Proto vyhledávají jen ty nejlevnější produkty. My jim chceme vyjít vstříc, a proto jsme se rozhodli zlevňovat,“ vysvětluje rozhodnutí společnosti Tesco její šéf reklamy pro Velkou Británii Richard Brasher.
Brity přiměla k šetření především finanční krize. Méně dostupné totiž nyní nejsou jen hypoteční úvěry, ale taky ty spotřebitelské. Podobný scénář už zažili i Američané. Kvůli nedostatku financí omezili návštěvy restaurací a daleko méně jezdí také autem.