Pražskou Noc reklamožroutů si tradičně užili hlavně mladí diváci

Praha/Brno - Víte, jak dlouho trvá zhlédnout blok 300 reklamních spotů? Celkem 5 hodin, pět minut a 27 vteřin. Můžete si to vyzkoušet během Noci reklamožroutů – tradiční kulturní akci, která se koná každoročně i v České republice. Pražská show proběhla v pátek a přišlo na ni přes 1 800 návštěvníků. Kdo ji nestihl, má ještě šanci v brněnském vydání 29. března.

Noc reklamožroutů prezentuje ty nejlepší reklamní spoty z celého světa. Letos se do bloku dostalo 50 zemí a svoje zastoupení měla i Česká republika – i když jen jednou reklamou. To by se ale mohlo změnit. „V příštím ročníku bych v rámci celosvětového turné Noci reklamožroutů 2013 rád prezentoval více spotů z České republiky. Proto jsem ve spolupráci s Asociací českých reklamních agentur zaslal organizátorovi show Jean Marie Boursicotovi výběr spotů ze soutěže Zlatá pecka,“ konstatoval majitel pořádající společnosti Easy Picture David Horáček. 

Dostat se do výběru ale není jednoduché. Reklama musí zaujmout publikum tak, aby si ji lidé dlouho pamatovali. Většinou se proto prezentují právě ty, které už mají za sebou různé reklamní soutěže, nebo je rovnou vyhrály. Velká část z nich se snaží hrát na vtipnou notu nebo na moment překvapení. Jako právě zmíněná jediná česká reklama – na tuzemsko rozhodně netypická. Propagovala časopis pro homosexuály Lui.

Mezi ty známější patřila reklama na Young Director Award z roku 2010. Ta má, stejně jako další prezentované reklamy, hned několik verzí. Následující spot patří k těm nejoblíbenějším. To bylo znát i na pražském publiku. Spoty, které se líbily, totiž lidé oceňovali hned během promítání zvukem speciálního „tleskátka“.

Další reklamy zkrátka hrají na uměleckou notu. Nudná nemusí být ani reklama na lak na nehty.

Jedním z trvale nejoblíbenějších témat ve spotech jsou zvířata. Objevují se každý rok u reklam úspěšných i neúspěšných. Spoléhá se na ně i značka Cadbury, která na různých reklamních soutěžích pravidelně boduje. Jeden z novějších spotů z noci reklamožroutů je „pštrosí“ verze pro Jihoafrickou republiku.

Noc reklamožroutů ale ukázala i netypické asijské reklamy nebo speciální blok spotů z 60. let. Během show ale nejde jen o reklamy. Každoročně má doprovodný program. Letos se v Praze dostala ke slovu ochutnávka piva, DJ a dámy se mohly nechat namalovat a učesat. 

Noc reklamožroutů probíhá ve více než 135 městech 40 zemí světa. Každý rok se jí účastní přes 300 tisíc nadšenců. Zdaleka přitom nejde jen o odborníky reklamní branže. Těch byla na pražské show asi třetina ze všech návštěvníků. Zbytek jsou hlavně mladí příznivci mezi 20 a 30 lety.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Šest zemí včetně Česka vyzývá EU k zachování hybridních aut po roce 2035

Představitelé Itálie, České republiky, Slovenska, Polska, Maďarska a Bulharska vyzývají Evropskou unii, aby od roku 2035 nezakazovala hybridní automobily. Požadují rovněž zařazení biopaliv mezi paliva s nulovými emisemi. Informovala o tom v pátek agentura ANSA s odvoláním na dopis, který podle ní podepsal mimo jiné český premiér v demisi Petr Fiala (ODS).
před 3 hhodinami

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
před 4 hhodinami

Netflix se dohodl na převzetí části Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů

Americký provozovatel streamovací platformy Netflix se domluvil na převzetí části mediální skupiny Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun). Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Netflix podle dohody získá filmová studia Warner Bros. a také streamingovou divizi, včetně konkurenční platformy HBO Max.
včeraAktualizovánopřed 8 hhodinami

Němečtí poslanci schválili důchodový balík

Německý Spolkový sněm navzdory odporu části koaličních poslanců schválil vládní důchodový balík. Spor o něj v posledních týdnech vyvolal krizi ve vládě kancléře Friedricha Merze (CDU). Postavila se proti němu totiž část mladých poslanců vládní konzervativní unie CDU/CSU, podle kterých představují některá opatření balíku příliš velkou zátěž pro státní rozpočet a mladou generaci. Návrh nakonec prošel pohodlnou většinou hlasů, hlasovalo proti němu jen sedm vládních poslanců.
včeraAktualizovánopřed 9 hhodinami
Načítání...