Nejabsurdnější je poplatek za vklad na přepážce

Praha - Vítězem 5. ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek je platba za vklad na přepážce na vlastní účet. Oznámil to dnes Patrik Nacher ze serveru Bankovnipoplatky.com, který soutěž organizuje. Podle něj tentokrát hlasovalo celkem téměř 65 tisíc bankovních klientů, nejvíc v dosavadní historii soutěže. Vítězství platby za vklad na přepážce na vlastní účet bylo jednoznačné. „Je vidět, že bankovní klienti jsou ve svém pohledu na poplatky zcela konzistentní. Tento poplatek totiž patří do řady těch, které klienti dlouhodobě kritizují - bankovní poplatky za příjem peněz na účet, a to jakýmkoliv kanálem,“ uvedl Nacher.

Pro platbu za vklad na přepážce na vlastní účet jako vítěze ankety se ve finálovém kole vyslovilo kolem 44 procent hlasujících. Tento poplatek v Česku účtují Česká spořitelna, ČSOB, Poštovní spořitelna a Raiffeisenbank.

Druhý skončil se zhruba 20 procenty poplatek za připsání úroku, jako třetí nejabsurdnější byl vyhodnocen poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou - pro něj hlasovalo 12,14 procenta. Jen těsně za ním - s 12,02 procenta - skončil poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat a na pátém místě je poplatek za předčasně splacený úvěr, pro který hlasovalo 11,35 procenta účastníků ankety.

Češi jsou líní měnit banku

„Celá řada Čechů je spíš pohodlná, takže si na ten poplatek zanadávají, ale tu banku pak nezmění, takže banka nemá motivaci, aby ten poplatek zrušila,“ podotkl Nacher v rozhovoru pro ČT24.


Anketa se konala už popáté

V předešlých letech klienti bank dali nejvíce hlasů poplatkům za příchozí platbu, za výběr z bankomatu vlastní banky, za vedení běžného účtu a poplatku za nadměrný vklad. Předchozí vítězové v 5. ročníku soutěžit nemohli, „aby měly šanci vyhrát i jiné absurdní poplatky,“ uvedl Nacher.

Ačkoli hlasování se zúčastnili Češi i Slováci, velká většina hlasů přišla z České republiky, na Slovensku se ankety zúčastnily stovky klientů.

Banky se zlobí: Anketa je absurdní

Bankám se anketa o nejabsurdnější poplatek příliš nezamlouvá, mají k ní řadu výhrad. „Proč se vlastně diskutuje o tom, že poplatek je něco absurdního nebo vulgárního? Všechny produkty a služby včetně těch bankovních mají přece své náklady, které se promítají do jejich ceny,“ zdůraznila mluvčí Komerční banky Monika Klucová.

A podobného názoru je i největší banka v Česku co do počtu klientů - Česká spořitelna. „Poplatky, které účtujeme, jsou opodstatněné. Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí,“ podtrhla Kristýna Havlingerová.

I přes nesouhlas s anketou na ni banky podle Nachera reagují a poplatkovou politiku upravují. Některé poplatky je navíc přinutila zrušit Evropská unie. Zakázala jim účtovat si poplatek za zrušení účtu.

Rozhovor v bance
Zdroj: ČT24
Načítání...