Praha - Na pražském letišti dnes zůstalo na 60 klientů cestovní kanceláře Company Diamond Wind, kteří měli letět do Turecka. Dalších přibližně 45 turistů čeká na návrat v turecké Antalyi. České televizi to oznámil mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Informaci už potvrdila i sama cestovní kancelář. Klienti cestovní kanceláře, kteří jsou v turecké Antalyi, se domů vrátí bez problémů. Společnost pro ně zajistila náhradní dopravu.
Další cestovka v problémech, z Ruzyně neodletělo na 60 turistů
Místo vytoužené dovolené čekal dnes na klienty cestovní kanceláře Company Diamond Wind na letišti šok. Na dovolenou neodletí, cestovní kancelář podle informací, které dostali klienti na letištní přepážce, nezakoupila letenky na žádný termín. Podle vyjádření klientů se cestovka vymlouvá na chybu z turecké strany.
„Partner nám nezaručil slíbený servis a než tam lidi poslat a pak řešit reklamace, tak je lepší ten zájezd zrušit,“ vysvětlil zástupce cestovní kanceláře. Ujistil také, že další zájezdy společnosti jsou v pořádku. Klienti, kteří dnes neodletěli na zájezd do Turecka, podle něj dostanou do týdne své peníze zpátky. Dodal, že klienti, kteří se mají dnes vrátit z Turecka, přiletí do Prahy s Českými aeroliniemi v plánovaných 22:00.
Klienti cestovky zavolali policii
„Ruský majitel CK Company Diamond Wind pan Dimitrij Troshin je již na letišti, klientům podepsal storno zájezdu a slíbil, že vrátí peníze a nahradí vzniklé škody,“ popsal situaci Okamura. Zákazníci na místo přivolali městskou i státní policii, která se snaží situaci řešit.
Cestovní kancelář Company Diamond Wind patří mezi malé cestovní kanceláře, ročně odbaví přibližně dva tisíce klientů. Na trhu působí od roku 1999. Zpočátku fungovala jako incomingová cestovní agentura, v roce 2006 získala oprávnění provozovat cestovní kancelář. Podle informací na svém webu je Company Diamond Wind pojištěna proti úpadku u pojišťovny Generali.
Úpadek kanceláře zatím hlášen nebyl
„Jsme v kontaktu s majitelem cestovní kanceláře Company Diamond Wind, která má u pojišťovny Generali sjednané pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře. Pojišťovna Generali dosud žádnou zprávu o vyhlášení úpadku od této cestovní kanceláře neobdržela,“ upřesnil mluvčí Generali Jiří Cívka.
Company Diamond Wind tak zatím oficiálně úpadek nevyhlásila. V případě, že by se tak stalo, byla by letos již šestou cestovkou, která skončila v úpadku. Stejný osud už totiž postihl CK Karma tour, CK Pressburg, CK Parkam holidays, CK Via Vera a CK Viva Monde.
Jak postupovat v případě úpadku cestovní kanceláře?
Radí Tomio Okamura
Klienti, kteří po krachu zůstali v zahraničí, by ihned měli kontaktovat pojišťovnu, u které je jejich cestovní kancelář pojištěna proti úpadku. Kontakt by měli nalézt v cestovní smlouvě. Pojišťovna má ze zákona povinnost postarat se o klienty v zahraničí a repatriovat je na své náklady zpět do vlasti, avšak pobyt nemusí dokončit přesně podle podmínek dojednaných v cestovní smlouvě. Klient má proto nárok uplatnit u pojišťovny úhradu částky za nerealizovanou část zájezdu. Tato částka bude klientovi vyplacena ve lhůtě do 6 měsíců.
Klienti, kteří mají zakoupené zájezdy a ještě na ně neodjeli, by taktéž měli kontaktovat pojišťovnu, u níž je cestovka pojištěna. Pojišťovna následně vyplatí klientům ve lhůtě do 6 měsíců peníze za zaplacené zájezdy.