Praha - Management Českých aerolinií pokračuje v restrukturalizaci ztrátové společnosti. Firma tak všechny činnosti související s odbavením cestujících a letadel, takzvaný handling, převede do stávající dceřiné společnosti ČSA Support. Do ČSA Support by pak od 1. ledna mělo přejít 800 zaměstnanců. Hodnotu handlingu před vyčleněním ocení znalec, o příslušnou částku se poté navýší základní kapitál dceřiné společnosti. Správu ČSA Support bude mít na starosti viceprezident pro provozní úsek Peter Jusko, hospodaření bude oddělené od mateřské firmy.
ČSA převedou odbavování a 800 zaměstnanců do dceřiné firmy
„Tato změna v prvé řadě zprůhlední náklady a výnosy na danou činnost a zároveň otevře prostor pro zvýšení celkové efektivity. Věřím, že takový krok přivítají i obchodní partneři, pro které bude fungování společnosti přehlednější,“ uvedl prezident Českých aerolinií Miroslav Dvořák. Zdůraznil, že ČSA Support zůstane nadále dceřinou společností Českých aerolinií.
K zákazníkům handligových služeb Českých aerolinií patří zejména partneři z aliance SkyTeam Air France-KLM, Delta Air Lines, Aeroflot, Korean Air a také další společnosti jako Lufthansa, Swiss International Air Lines, Austrian Airlines, Malev nebo SAS - Scandinavian Airline System.