Peking – Na internetu už surfuje více Číňanů než Američanů. Připojení k internetu už totiž má přes 457 milionů tamních obyvatel. Internetové obchody proto neváhají a nabízejí na webu vše od kabelek až po automobily. E-shopy navíc zákazníky lákají na nejrůznější slevy a Číňané toho, stejně jako ostatní národy, rádi využívají.
Číňané přicházejí na chuť nákupům na internetu
Mladé generaci Číňanů se začíná říkat kuponová. Využívá totiž výhradně slevové kupony a speciální nabídky. „Rodina byla nadšená, že jsem ušetřil tolik peněz. Všichni moji přátelé teď po mně chtějí, abych jim na internetu ukázal všechny výhodné obchody,“ potvrzuje to svědectví mladého Číňana, který na internetu ušetřil za nové Audi 1 500 dolarů.
Číňané se také „spikli“ proti prodejcům
Manažer TeamBuy.com Feng Ťün-meng:
„Lidé tady tradičně rádi smlouvají. V dnešní době ale jeden člověk nesrazí cenu tak nízko, jak by chtěl. Zato když nakupuje skupina, obchod hned nabídne lepší cenu.“
Ani Číně se nevyhnulo kolektivní nakupování. Jeho princip je velmi jednoduchý, ušetřit se přitom dá mnoho. Obchody každý den nabídnou zboží s výraznou slevou, musí si ho ale objednat stanovený počet lidí. V Číně již tento výhodný způsob nakupování využívá 140 milionů zákazníků. „Kolektivní nakupování je poslední módní výstřelek. Lidé se dávají dohromady a nakupují věci ve velkém. K mání jsou letenky, domy nebo auta,“ tvrdí Eunice Yoon ze CNN.
Podobný systém nedávno vyzkoušel i Mercedes. Během čtyř hodin prodal přes jeden čínský e-shop dvě stě vozů modelu Smart. Podobných portálů pro kolektivní nakupování v zemi funguje přes 1 200. Každý den se navíc objeví nový.