Produkce Budějovického Budvaru se přiblížila výrobním i logistickým hranicím. Jenom vloni prodal pivovar rekordní množství 1,6 milionu hektolitrů piva. Do roku 2020 tak chce investovat do svého rozvoje zhruba 1,5 miliardy korun.
Budvar je na hranicích možností. Do rozšíření výroby investuje přes miliardu
Za posledních deset let zvýšil budějovický pivovar svůj výstav o 39 procent, jen v loňském roce se produkce meziročně zvedla o deset procent. Plánované investice, které by měly v příštích letech dosáhnout půldruhé miliardy korun, by měly výrobní kapacitu navýšit o dvacet procent.
„Byl už ukončen první projekt strategie rozvoje podniku - přetlačné tanky. Nyní zahajujeme výstavbu logistického centra,“ řekl sládek Budvaru Adam Brož. Dodal, že pivovar rovněž začal projektovou přípravu k rozšíření sklepů a stáčírny lahví. V roce 2020 by výroba měla překonat dva miliony hektolitrů piva.
Brož věří, že i větší množství piva si najde na trhu své nové kupce. „Pokud se podívám do krátké historie na růst, který byl trh schopen ukázat, věřím, že ta čísla na úrovni přes dva miliony hektolitrů piva nejsou nereálná,“ řekl Brož.
Více piva teče do zahraničí
Pivovar větší část své produkce prodá na zahraničním trhu. Loni to bylo přibližně 898 tisíc hektolitrů piva, přičemž Budvar vyváží pivo do 76 zemí světa. Vzhledem k politické situaci mírně oslabil export do Ruska a na Ukrajinu.
V tuzemsku se pak prodalo zhruba 703 tisíc hektolitrů. „V poslední době poklesla roční spotřeba piva na osobu. Loni to bylo 143 litrů, přitom v minulosti toto číslo dosahovalo až 160 litrů. Dá se očekávat, že tento trend bude asi pokračovat,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Robert Chrt.
Celkové výsledky nicméně překonaly plánované očekávání vedení podniku. „Výkony dosáhly hodnoty 2,47 miliardy korun - meziročně o 5,6 procenta více. Zisk před zdaněním pak meziročně stoupnul o téměř 14 procent na téměř 350 milionů korun,“ uvedl ekonomický ředitel Budvaru Petr Žáček.