Praha - Na Mezinárodní konferenci o úsporách energie se diskutovalo o možnostech snížení energetické náročnosti automobilového průmyslu, který je páteří evropského hospodářství. V současné době celý sektor upadá do recese, zároveň klesají ceny ropy, objevují se proto obavy, zda i nadále vydrží nastartovaný trend v oblasti inovativních úsporných technologií.
Budoucnost automobilů je v úsporné jízdě a nové generaci biopaliv
Podle generálního tajemníka Evropského sdružení výrobců automobilů Ivana Hodače průmysl ke snižování energetické náročnosti přispívá především právě novými technologiemi, které na trh neustále uvádí.
Co se týče emisí CO2, je evropská legislativa mnohem tvrdší než například ve Spojených státech, evropská komise navíc jedná o dalším přitvrzení. Podle Hodače by to znamenalo zdražování aut, sama Evropská komise připouští až 1500 eur na auto. Poptávka po automobilech by zřejmě klesla a lidé by nákup nového auta odkládali. Paradoxně by se tak norma obrátila proti svému původnímu smyslu, protože by lidé jezdili déle ve svých starších a méně úsporných autech.
Řešením jsou podle Hodače kurzy úsporné jízdy, které snižují spotřebu o 10-15 procent. Pomoci mohou i biopaliva druhé generace a ethanol, které by měly být na trhu už po roce 2015. Hodač při této příležitosti volá po pomoci státu, která podle něj bude zřejmě nutná i v důsledku současné krize.