V Brně bude možná podzemní dráha

Brno - Jihomoravská krajská rada prosazuje stavbu podzemní dráhy v Brně. Záměr starý 40 let chtějí radní propojit s přesunem vlakového nádraží a s výstavbou začít do pěti let. Podle hejtmanovy náměstkyně Anny Procházkové (ODS) je třeba, aby se cestující z odsunutého nádraží dostali pohodlně do centra Brna. Pouhá tramvajová doprava by to nezaručila, uvedla Procházková. Kraj by podle Procházkové měl do konce roku vybrat tým projektantů a architektů, který zpracuje na stavbu dokumentaci pro územní rozhodnutí. Podzemní dráha by měla procházet Brnem z jihu na sever.

Podle Procházkové se zpracovává zadání a bude se vypisovat výběrové řízení na tuto studii. Podle náměstkyně by první úsek podzemní dráhy se třemi zastávkami měl být postaven do konce roku 2016. Do konce roku 2013 by do Bruselu měla odejít žádost o evropské peníze. Na financování by se měl podílet kromě EU stát, kraj i město.

Kraj projekt takzvaného severojižního kolejového diametru oprášil poté, co brněnští zastupitelé nedávno odmítli stavbu takzvané rychlodráhy. Měla spojit staré nádraží s novým v odsunuté poloze, podle zastupitelů však nebyla rychlodráha zanesena v územním plánu a přestavbu železnice by tak zdržela. Nešlo by na ni prý kvůli tomu získat evropské peníze. Diametr podle Procházkové tímto problémem netrpí. „Je jak v územním plánu města Brna, tak ho má kraj v návrhu zásad územního rozvoje,“ uvedla. Krajští zastupitelé by zásady, tedy krajský územní plán, měli schválit příští rok.

Z nového železničního nádraží by měla podzemní dráha přijet k tomu současnému a dál zastavit na Moravském náměstí. Další zastávky by měly být na Konečného náměstí, Šumavské, Tererově, Královopolské a u technické univerzity. Trať by se pak měla napojit na železnici na Tišnov.

Načítání...