Informace o okupaci Československa si v posledním týdnu hledali lidé po celém světě. Vyplývá to z analýz internetového vyhledávače Google. Heslo „1968“ s různými doplňujícími slovy bylo zdaleka nejpopulárnější v Česku a na Slovensku. V zahraničí se prosadilo především v USA, v evropských zemích a až potom v Rusku. Jak ve Spojených státech, tak v Rusku byl ovšem zájem o srpen 68 výrazně nižší než zájem o populární kulturu nebo sport.
Srpen 68 a Google: V Rusku lidé hledali Dubčeka, ve Spojených státech Československo
Hesla „1968“, „Pražské jaro“ nebo „Projev prezidenta Kisky“ patřila v den výročí srpnové invaze mezi 20 nejčastějších dotazů, které Češi zadávali do vyhledávače Google. Patnáct z nich souviselo právě se srpnem 1968. Lidé kromě historických osobností hledali i jména politiků, kteří vystoupili na připomínkových akcích.
O potlačení pražského jara se zajímali i lidé v zahraničí. V jiných zemích než v Česku a Slovensku se ale téma nikdy nedostalo mezi dvacet nejhledanějších. Poměrně vysoký zájem zaznamenalo heslo „1968“ v posledním týdnu ve Spojených státech, Kanadě a dalších, především evropských zemích. Četnost zadávání tohoto hesla v Rusku byla až 31. nejvyšší.
„Hledání ve vyhledávačích určitě nějakým způsobem odráží zájem společnosti,“ potvrzuje Jan Tichý, který přednášel o analýzách webů na Vysoké škole ekonomické. Podle něj ale výsledek může být zkreslený takzvaným „šumem“. Například ve Spojených státech si část lidí vyhledávala rok 1968 kvůli tomu, že tehdy vyšla dvě slavná alba zpěvačky Arethy Franklin, která 16. srpna zemřela.
Zájem o invazi vojsk Varšavské smlouvy zůstal ve všech zahraničních zemích kromě Slovenska mnohokrát nižší než zájem o populární osobnosti nebo o sport. Například v USA se ale prudce zvýšilo vyhledávání hesel „Československo“ nebo „Invaze Varšavské smlouvy do Československa“.
V Rusku rostla popularita tohoto dotazu zhruba o polovinu méně. Rusové si zato často zjišťovali informace o Češích nebo o Alexandru Dubčekovi.