Praha – Údržbu a servis vozidel pražského metra na lince C nebude nadále vykonávat pražský dopravní podnik, ale společnost Siemens. Ta vyrobila vagony, které na lince jezdí. Smlouva, kterou dnes uzavřel Dopravní podnik hlavního města Prahy se Siemensem, stanoví, že se německá společnost bude o vozy starat příštích 11 let. V souvislosti se změnou servisní firmy změní zaměstnavatele 120 lidí, kteří o vagony metra pečují. Siemens bude mít základnu pro opravy a údržbu vozů pražského metra v části kačerovského depa, kterou si od dopravního podniku pronajme.
Siemens se bude starat o vlaky pražského metra na lince C
Zavedení tzv. outsourcingu v údržbě považuje ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák za zásadní přínos pro svoji společnost. „Odpadají nám starosti s obstaráváním náhradních dílů a celkovou logistikou. Významná je také úspora personálních nákladů. Můžeme se nyní lépe koncentrovat na náš hlavní úkol, kterým je bezpečná a spolehlivá přeprava osob,“ uvedl Dvořák.
Dopravní podnik by měl ušetřit díky převedení servisu a údržby vozů na Siemens přes 100 milionů korun, řekl mluvčí společnosti Ondřej Pečený. Běžný výdělek u takových akcí dosahuje údajně kolem deseti procent. Hodnota této transakce je ale kolem 3,9 miliardy korun, dopravní podnik tedy uspoří asi 2,5 procenta.
V budoucnu chce podnik jednat i o dalším převodu některých provozů na soukromé firmy. Uvažuje se například o tramvajovém depu v Hostivaři a dalších činnostech, které nesouvisí přímo se zajištěním dopravy.
Outsourcing části činností, které si dosud podnik zajišťoval sám, doporučila společnost BNV Consulting, která v DPP dělala personální audit. Údajně navrhovala, aby se externí dodavatelé starali o tramvajové vozovny, opravny vozidel i zázemí metra včetně bezpečnostní techniky. S outsourcingem ale nesouhlasí většina odborových organizací, podle nich směřuje k vytunelování nebo rozprodeji dopravního podniku.