Rušené pobočky České pošty postupně omezují služby, lidé musí jinam

Události: Rušené pobočky České pošty omezují služby (zdroj: ČT24)

Na zavření se chystají tři stovky poboček České pošty. V současné době jsou stále v provozu, některé služby nicméně už fungují omezeně. Poštovní služby na jiných pobočkách, než kam dosud chodili, bude muset část klientů využít od 1. července, kdy se zrušené pobočky definitivně uzavřou.

Na rušených pobočkách už například přestali ukládat nedoručené dopisy. Adresáti tak pro ně musí na pobočku, která pro ně bude nově určená. Stejné omezení bude od 23. června platit pro nedoručené balíky.

„Důvod souvisí s úložní dobou těchto zásilek. Aby polovinu úložní doby nebyly na rušené pobočce a pak se nemusely převážet na tu nástupnickou. Lidé by nemuseli vědět, kde se jejich zásilka nachází,“ vysvětlil mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Na rušených pobočkách končí i více než devět set zaměstnanců, tři sta z nich dostane práci na jiné pobočce, ostatní si musí hledat jiné zaměstnání. Zájem o propuštěné pracovníky mají už další firmy. „Zhruba od pětadvaceti firem a institucí jsme dostali nabídky, že by rádi naše zaměstnance zaměstnaly, takže řada pošťáků našla uplatnění právě u nich,“ dodal Vitík.

Ruší se tři sta poboček

Pošta zruší pobočky od 1. července kvůli ztrátovému hospodaření. Škrty se dotknou tří set z celkem 3200 pošt, a to z důvodu snižování nákladů a poklesu provozu. Pošta chce tímto krokem snížit ztrátu. Pokud by nepřijala úsporná opatření, skončila by letos v insolvenci.

Rušené pobočky pošta vybírala podle návštěvnosti, počtu uskutečněných transakcí, ekonomické rentability svého provozu nebo podle kritérií důležitých z pohledu klienta, jako jsou například bezbariérový vstup nebo dostupnost MHD.

Původní seznam po zveřejnění ještě upravovala. „Výměna proběhla v jednadvaceti případech, kdy se pobočka původně zamýšlená ke zrušení zachovává a ruší se místo ní jiná. Vždy to musel být takzvaně kus za kus, protože číslo tři sta je neměnné,“ podotkl mluvčí.

Seznam rušených i doporučených pošt najdou klienti na webu České pošty. Uvedeny jsou tam také informace, jak se rušení dotkne konkrétních služeb, kromě ukládání dopisů a balíků také třeba vyplácení důchodů.