Prezidentští kandidáti se připravují na druhé kolo voleb. Jiří Drahoš vyjel na západ Čech za voliči, Miloš Zeman se v Lánech chystá na televizní duely. Týden před prezidentskými volbami zasáhly do kampaně i novinové inzeráty Zemanových přátel. Drahošův tým se zase chystá využít podporu Michala Horáčka a jeho zaplacené reklamní plochy.
Prezidentská kampaň finišuje: Drahoš diskutoval v Plzni, Zeman se v Lánech chystal na duely
Sušice, Klatovy, Horšovský Týn – Jiří Drahoš vyjel do Plzeňského kraje a odpovídal na dotazy občanů. Po návštěvách domova seniorů, nemocnice nebo továrny vpodvečer diskutoval s obyvateli Plzně.
To Miloš Zeman trávil čtvrteční den na zámku v Lánech. Podle jeho mluvčího Jiřího Ovčáčka platí, že setkání s veřejností už před druhým kolem voleb neplánuje a chce se soustředit na televizní debaty.
„Po celých pět let svého prvního mandátu pravidelně navštěvoval jednotlivé kraje. To znamená, že pan prezident má v tomto odpracováno, proto se teď soustředíme na ony názorové duely s Jiřím Drahošem,“ řekl Ovčáček.
Příznivci Miloše Zemana ovšem přišli s novinovými inzeráty. V několika denících spojují Jiřího Drahoše s imigranty. Zadavatelem inzerce je firma Euro - Agency. Její jednatel Miroslav Schön je i místopředsedou představenstva Mountfieldu, který předloni ovládli čínští investoři. Agentura ani spolek Přátelé Miloše Zemana, který je zhotovitelem reklamy, se k ní ale ve čtvrtek nevyjádřili.
„Voláte správně do Euro - Agency, to je v pořádku, ale tohle je vlastně jako aktivita přímo našeho majitele, pana Schöna, a ten bohužel je mimo republiku,“ komentoval inzeráty spolupracovník společnosti.
Tým Jiřího Drahoše chce zase v kampani využít nabídky Michala Horáčka. Domlouvá s ním dvě společné cesty do krajů a úpravu reklamních ploch. „Od pana Horáčka jsme dostali 24 bigboardů. Ty bigboardy samozřejmě využijeme. Nebudeme je přelepovat, ale do soboty by se na všech těchto bigboardech měla objevit nálepka s nápisem Volím Jiřího Drahoše,“ uvedla mluvčí Jiřího Drahoše Kateřina Procházková.