Praha - Provoz pražských automobilových tunelů bude v budoucnu monitorovat nový dispečink. Zatím se pět tunelů řídí z centrálního dispečinku poblíž Strahovského stadionu. Až bude dokončen tunel Blanka, bude se řídit také odsud. Po dokončení dalších pražských tunelů se postaví nový centrální dispečink na jiném místě. Dopravu v tunelech řídí a monitorují dopravní policisté z pražské městské dopravní ústředny v ulici Na Bojišti. Současný tunelový dispečink hlídá Strahovský, Zlíchovský, Těšnovský a Letenský tunel a tunel Mrázovka.
Pražské tunely bude sledovat nový dispečink
„Všechny tunely, které budou na území hlavního města Prahy a budou ve správě Technické správy komunikací, budou řízeny centrálně z jednoho tunelového dispečinku,“ řekl náměstek pro speciální stavby Technické správy komunikací (TSK) Jiří Sládek.
Dispečeři mají z tunelů k dispozici obrazy z desítek kamer, například ve Strahovském tunelu jich je 25. Pokud to vyžaduje dopravní situace v metropoli, v tunelech se může omezit doprava, v případě požáru nebo nehody dispečink tunely uzavírá.
Strahovský tunel a tunel Mrázovka splňují všechna bezpečnostní kritéria Evropské unie. Nejstarší části Strahovského tunelu jsou staré skoro 25 let, první práce začaly v roce 1985. Dnes je Strahovský tunel stejně jako navazující Mrázovka a vznikající Blanka součást vnitřního pražského okruhu. Podle odborníků tunel Mrázovka předběhl svou konstrukcí i vybavením většinu evropských tunelových staveb. „Je to dané systémem vzduchotechniky, bezpečnostním vybavením, jsou tam zálivy pro odstavení vozidel, jsou tam propojky mezi tunelovými troubami, a to jak pro pěší, tak pro vozidla integrovaného záchranného systému,“ uvedl Sládek.
Tunel Blanka je nyní ve výstavbě, je součástí severozápadní části městského okruhu, která by měla být dokončena v roce 2012. O dalších tunelech se uvažuje v souvislosti s dokončením východní části městského okruhu. V tunelech by mohla vést i část břevnovské a radlické radiály.