Česká policie už má svůj oficiální profil na Facebooku, Twitteru a YouTube. Prostřednictvím sociálních sítí chtějí policisté oslovit širší veřejnost, přímo komunikovat s občany a oslovovat zájemce o práci policisty. Hasiči, záchranáři nebo vojáci už přes tyto sítě informují delší dobu. V zahraničí je běžné, že bezpečnostní složky využívají sociální sítě například při teroristických útocích či jiných mimořádných situacích.
Policie začíná používat sociální sítě. Je to fenomén, říká policejní prezident
„Sociální sítě jsou fenoménem současné doby a prostředkem ke komunikaci využívaným podstatnou částí nejen české společnosti. Policie České republiky nemůže stát bokem a jako moderní bezpečnostní sbor se tak počínaje dneškem aktivně zapojí do tohoto prostředí,“ uvedl policejní prezident Tomáš Tuhý.
Mluvčí policejního prezidia Jozef Bocán upozornil, že profily neslouží k podávání trestních oznámení. Lidé je také nemají používat jako prostředek komunikace v případě bezprostředního ohrožení zdraví či života, k čemuž slouží tísňová linka 158.
Na videokanálu YouTube najdou zájemci policejní klipy a videozáznamy, které představují práci policistů nebo jsou zaměřeny na prevenci. Profil na Facebooku chce policie využít ke sdílení informací z policejního života a preventivních informací, případně k oslovení uchazečů o práci u policejního sboru.
„Na převážně zpravodajské sociální síti Twitter budeme postupně sdílet informace vztahující se k bezpečnostním opatřením, bezpečnostní situaci, případně k situaci v silničním provozu,“ dodal Bocán.
Policie své účty zřídila už koncem loňského roku. Nyní ale oznámila, že je začne aktivně používat. Na Twitteru je tak dosud jediný příspěvek: „Tweet nenahrazuje klasické oznámení, které můžete učinit na kterémkoliv oddělení Policie České republiky http://www.policie.cz/kontakty“.
Na všech profilech podle Bocána platí pravidla pro diskusi podobná jako u jiných institucí, nepřijatelné jsou tedy například nadávky nebo urážky.