Pojišťovny po změnách v povinném ručení nezaznamenaly problémy

Praha - Rok 2009 přinesl řadu změn v povinném ručení. Přesto pojišťovny nezaznamenaly větší problémy na svých pobočkách. Plátcům ručení slouží informační telefonické linky, které také hojně využívají, a tak se problémům vyhnou. Vyplývá to z ankety mezi pojišťovnami. Motoristé bez povinného ručení budou letos platit velké pokuty. Policisty mají od ledna volat k dopravním nehodám až u škod převyšujících 100 000 Kč. Jediným povinným dokladem o povinném ručení se stala Zelená karta.

„Situace v nahlašování nehod do České pojišťovny je klidná a žádné podstatné změny neregistrujeme,“ řekl mluvčí pojišťovny Václav Bálek. Euroformuláře posílali motoristé ČP při menších škodách i loni, tedy ani v tomto směru se prý praxe nezměnila. Zelené karty dostávali všichni motoristé, kteří měli v ČP sjednané povinné ručení, podle Bálka automaticky už v minulém roce.

Nejdůležitější jsou základní údaje

Změn pro motoristy přišlo od Nového roku najednou tolik, že nastal trochu zmatek, míní mluvčí UNIQA Eva Svobodová. Lidé se podle ní více zajímají o všechny novinky a dotazují se zpravidla na bezplatné lince pojišťovny na zcela konkrétní věci. „Nyní je naše call centrum přetíženo právě takovými hovory. K tomu přistupuje současná nepřízeň počasí a velký počet nehod na silnicích, které už mají motoristé povinnost řešit podle nových pravidel,“ podotkla.

Mluvčí Generali Kateřina Bílá všem klientům doporučila, aby si dávali pozor na správné vyplnění základních údajů, jako je například SPZ vozidla nebo kontaktní údaje. Ve stresových situacích, jakou nehoda bezesporu je, mnohdy podle ní lidé zapomenou na některé důležité informace.