Neúspěšnost u státních maturitních testů letos v květnu proti minulým letům klesla. Neuspělo u nich 11,2 procenta studentů, kteří šli ke zkouškám poprvé. Loni to bylo o 6,3 procentního bodu víc. Nižší neúspěšnost než letos byla u didaktických testů naposledy v roce 2013, kdy činila 10,5 procenta. Vyplývá to z analýzy výsledků, které zveřejnil Cermat na svém webu.
Písemné maturity studenti letos zvládli nejlépe od roku 2013, ukázala analýza
Výrazně se letos neúspěšnost snížila zejména ve zdravotnických oborech, kde byly testy kvůli opatřením proti covidu-19 dobrovolné.
Neúčast takzvaných prvomaturantů na testech se podle Cermatu meziročně zvýšila o 1,8 procentního bodu na 3,4 procenta. Z celkového počtu 68 613 maturantů, kteří dělali zkoušku poprvé, jich podle Cermatu test nezvládlo 7708.
Přibližně 2,7 procenta maturantů neuspělo pouze v samotném českém jazyce, 6,5 procenta propadlo z druhé povinné zkoušky, tedy z matematiky, či cizího jazyka. Obě zkoušky nesložila dvě procenta konajících.
Podle již dříve zveřejněných informací letos ministerstvo školství snížilo hranici neúspěšnosti v matematice z 33 procent na 27 procent testu, jinak by byl zřejmě podíl neúspěšných větší. Úřad to zdůvodnil tím, že distanční vzdělávání v aktuálním školním roce neumožňovalo procvičit všechnu látku. Z matematiky tak propadlo 16,8 procenta studentů, tedy o 0,8 procentního bodu méně než před rokem. Výrazně se snížila neúspěšnost studentů v češtině, a to o 9,3 procentního bodu na 4,9 procenta.
Didaktické testy se konaly 24. až 26. května. Mohli je skládat všichni žáci posledního ročníku, kteří prospěli v prvním pololetí aktuálního školního roku. Testy nemuseli skládat studenti zdravotnických a sociálních oborů, kteří kvůli epidemii covidu-19 pomáhali v nemocnicích a domovech seniorů. Ostatním se s ohledem na měsíce trvající výuku na dálku prodloužil čas na napsání testů, a to v češtině a cizím jazyku o deset minut, v matematice o 15 minut.