Písemné maturity studenti letos zvládli nejlépe od roku 2013, ukázala analýza

Neúspěšnost u státních maturitních testů letos v květnu proti minulým letům klesla. Neuspělo u nich 11,2 procenta studentů, kteří šli ke zkouškám poprvé. Loni to bylo o 6,3 procentního bodu víc. Nižší neúspěšnost než letos byla u didaktických testů naposledy v roce 2013, kdy činila 10,5 procenta. Vyplývá to z analýzy výsledků, které zveřejnil Cermat na svém webu.

Výrazně se letos neúspěšnost snížila zejména ve zdravotnických oborech, kde byly testy kvůli opatřením proti covidu-19 dobrovolné.

Neúčast takzvaných prvomaturantů na testech se podle Cermatu meziročně zvýšila o 1,8 procentního bodu na 3,4 procenta. Z celkového počtu 68 613 maturantů, kteří dělali zkoušku poprvé, jich podle Cermatu test nezvládlo 7708.

Přibližně 2,7 procenta maturantů neuspělo pouze v samotném českém jazyce, 6,5 procenta propadlo z druhé povinné zkoušky, tedy z matematiky, či cizího jazyka. Obě zkoušky nesložila dvě procenta konajících.

Podle již dříve zveřejněných informací letos ministerstvo školství snížilo hranici neúspěšnosti v matematice z 33 procent na 27 procent testu, jinak by byl zřejmě podíl neúspěšných větší. Úřad to zdůvodnil tím, že distanční vzdělávání v aktuálním školním roce neumožňovalo procvičit všechnu látku. Z matematiky tak propadlo 16,8 procenta studentů, tedy o 0,8 procentního bodu méně než před rokem. Výrazně se snížila neúspěšnost studentů v češtině, a to o 9,3 procentního bodu na 4,9 procenta.

Didaktické testy se konaly 24. až 26. května. Mohli je skládat všichni žáci posledního ročníku, kteří prospěli v prvním pololetí aktuálního školního roku. Testy nemuseli skládat studenti zdravotnických a sociálních oborů, kteří kvůli epidemii covidu-19 pomáhali v nemocnicích a domovech seniorů. Ostatním se s ohledem na měsíce trvající výuku na dálku prodloužil čas na napsání testů, a to v češtině a cizím jazyku o deset minut, v matematice o 15 minut.