Na nábřežní silnici v Ústí bude protipovodňová ochrana

Ústí nad Labem - Dopravu v Ústí nad Labem už by za dva roky neměla ohrozit případná povodeň. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spolu s městem a Ředitelstvím vodních cest začalo s výstavbou protipovodňové hráze za zhruba 577 milionů korun. Ta by měla zabezpečit průjezd po frekventované silnici i při pětileté vodě, řekl novinářům primátor města Jan Kubata.

Projekt zahrnuje nejen výstavbu protipovodňové hráze na břehu Labe, ale i rekonstrukci nedalekého mostu přes řeku Bílinu, výstavbu podchodu pro pěší pod železniční tratí a také celkovou rekonstrukci silnice, která má mít nově čtyři pruhy a šířku 15,5 metru. „Je to projekt, který leží v šuplíku už od poloviny 90. let minulého století. Jsem velice rád, že stát i přes nynější krizi stavbu zahájil,“ řekl Kubata.

V současnosti na nábřežní silnici mají problémy především kamiony, které musejí kvůli nízké podjezdní výšce pod mostem Edvarda Beneše přejíždět do protisměru. Silnici pravidelně zaplavuje voda. Uzavírka pak komplikuje dopravu v celém městě. Stavba byla zahájena už na začátku dubna přeložkami sítí. Vlastní výkopy možná začnou do měsíce, kdy bude na silnici omezena doprava pro nákladní auta nad 3,5 tuny. Ta budou muset v době výstavby jet po objížďce přes město a část dálnice D8. Zhruba na 30 až 40 dní v následujících dvou letech bude silnice kvůli výstavbě uzavřena úplně.

Město pořídilo na stavbu projektovou dokumentaci za 7,5 milionu korun, jeho celková spoluúčast pak bude 51 milionů korun. Přibližně 11 milionů korun zaplatí i Ředitelství vodních cest, při stavbě totiž bude vystavěna nábřežní zeď, počítá se i s přístavištěm lodí. Termín výstavby je stanoven na 24 měsíců.

Vydáno pod