Na trase z Prahy do Berouna začne v pondělí platit nový jízdní řád, který reaguje na současné problémy při rekonstrukci železniční trati. Vlaky mají velká zpoždění, často dokonce nejedou vůbec. Několik spojů bude zrušeno. Vlaky, které pojedou do Prahy, už nebudou pokračovat dál. Problémy teď hlásí i nákladní dopravci, výluky pro ně v podstatě odřízly západ Čech od zbytku republiky.
Mezi Prahou a Berounem začne v pondělí platit nový jízdní řád. Vlaků ubude
Už dnes stojí v Berouně hned několik nákladních vlaků, které nemohou pokračovat dál. Dopravci tam posílají volné dieselové lokomotivy, aby alespoň některé vlaky mohly vyrazit směr Praha. Důvodem je porucha měnírny, kvůji které je v trolejích málo proudu i pro osobní vlaky.
V regionu se sešlo hned několik výluk, problém nastává například ve chvíli, kdy chce nákladní vlak vyjet z Chebu do Prahy, taková souprava nemůže přes Chomutov, ani z Plzně přes Žatec. Jedinou možností je dlouhá oklika přes České Budějovice. To ale dopravce stojí čas i peníze.
Dlouhodobé problémy
Problémem je zejména to, že měníren je na některých tratích velmi málo. „Je to vina minulých vlád a předchozích vedení Správy železnic, protože ta podúdržba tam je padesát let,“ řekl Oldřich Sládek ze sdružení dopravců Žesnad.
„Teď je doba, že se opravuje radikálně rychleji, s tím souvisí, že se nezpomalil tok cestující veřejnosti a objem vlaků. To se zřejmě podcenilo,“ přiznal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Stopka pro jedenáct vlaků
Upravený jízdní řád, který začne na trati platit v pondělí, nepočítá s celkem jedenácti osobními vlaky. Linka se navíc rozdělí – místo průjezdu Prahou dál směrem na Kolín budou spoje z obou stran končit v hlavním městě. Tím se zamezí případnému přenášení zpoždění na další tratě.
Někteří lidé, kteří bydlí na trase z Prahy do Berouna, by byli podle redaktora ČT Jana Beránka ochotni oželet i více osobních vlaků. Ovšem pouze v případě, že by na zbylé spoje byl spoleh a nedocházelo k tak velkým zpožděním vlaků.