Karlovy Vary odložily revitalizaci Dolního nádraží

Karlovy Vary - Karlovy Vary přerušily přípravy obřího projektu revitalizace Dolního nádraží, který je pozůstatkem práce bývalého vedení radnice a privátní firmy. Nové vedení města tvrdí, že studie odporuje územnímu plánu a i kvůli dalším nejasnostem zatím nechce do sporného projektu vkládat svoje pozemky. Soukromý investor má ale stále zájem do zanedbané části města investovat miliardy. Z původního projektu rekonstrukce nádražní budovy couvla po zjištění jejího zvláště špatného stavu také italská firma Grandi Stazioni, která opravuje Wilsonovo nádraží v Praze a stanici v Mariánských Lázních.

Kromě toho, že je studie revitalizace Dolního nádraží podle primátora v rozporu s územním plánem, neřeší ani tak zásadní problematiku, jako je například dopravní zatížení. „Je tam limit výškové zastavitelnosti šestipodlažní, přičemž tato studie počítá až s 31 patry,“ uvedl primátor Karlových Varů Petr Kulhánek (KOA).

Podle bývalého náměstka karlovarského primátora Tomáše Hybnera (ČSSD) je to soukromý projekt, který musí mít nějakou ekonomiku. „Byly zpracovány studie, které ověřovaly možnosti a ty jsou podle mě nejvěrohodnější. To znamená vedení nových komunikací,“ doplnil bývalý náměstek primátora Petr Keřka (nez.).

2 minuty
Reportáž Antonína Bruštíka
Zdroj: ČT24

Bývalí radní tvrdí, že o konečné podobě projektu ještě není rozhodnuto. Nově zvolení radní sporný projekt přerušili, a to i přesto, že ho úředníci města už schválili. „Úřad územního plánování má za to, že studie je v souladu s územním plánem,“ uvedla mluvčí karlovarského magistrátu Michaela Kousalová.

Do projektu za miliardy korun má město vložit své pozemky. „Narazili jsme na to, že nové vedení o projektu téměř nic neví, takže musíme celý projekt znovu vysvětlovat a obhajovat,“ řekl zástupce investora Martin Pilka. „Za našich předchůdců celé to jednání probíhalo velmi netransparentně a utajeně,“ uvedl náměstek karlovarského primátora Jiří Kotek (ALTERNATIVA). S tím však zástupci společnosti ani bývalí náměstci nesouhlasí.

Jak budou Karlovy Vary dál spolupracovat se soukromou společností na rozsáhlé rekonstrukci Dolního nádraží, by měli zástupci města rozhodnout ještě do konce ledna.

Dolní nádraží v Karlových Varech
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Domácí

Žalobce navrhl vazbu v kauze zápasníka Vémoly

V kauze spojené se zápasníkem Karlem „Karlosem“ Vémolou podal státní zástupce návrh na vzetí do vazby. V případu čelí tři lidé obvinění ze zvlášť závažné organizované drogové trestné činnosti v mezinárodním rozsahu. Hrozí jim deset až 18 let vězení.
08:26Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Zdravotní klauni přinášejí vánoční radost dětem v nemocnicích

Ne všechny děti mohou strávit vánoční svátky doma – některé musí zůstat na nemocničním lůžku. Zpříjemnit jim pobyt v nemocnici a vykouzlit úsměv na tváři se v rolích sester a doktorů snaží zdravotní klauni. Malé pacienty navštěvují celoročně, o Vánocích jsou jejich klauniády obzvlášť důležité.
před 9 hhodinami

O tradiční rybí polévku byl na Staroměstském náměstí velký zájem

Tradiční rozlévání štědrodenní rybí polévky podle receptu s koňakem a karamelem na Staroměstském náměstí v Praze opět provázel velký zájem. Dlouhá fronta se začala tvořit už půl hodiny před začátkem vydávání, kterého se s pomocníky ujal pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Rozlévání vánoční rybí polévky se v metropoli uskuteční i na Kampě u Karlova mostu nebo na náměstí Republiky.
před 9 hhodinami

Trojice bratrů spojila síly, obec na Zlínsku se tak dočká opraveného betlému

Vánoční svátky v Nedašově na Zlínsku budou po letech zase kompletní – tedy včetně bezmála devadesát let starého mechanického betléma. Mohutný model devět měsíců opravovali tři bratři – Jakub, Karel a Tomáš Suří a tchán jednoho z nich. Betlém rozložili v garáži, historické součástky postupně nahrazovali novými. Do radosti pro druhé investovali desítky tisíc korun. Nyní na úplný závěr prošlo dílo závěrečným testem. Opravený betlém má pro Nedašov mimořádný význam. I podle statistiků je tu víra pořád silně zakořeněná. Při posledním sčítání se k církvi přihlásilo 855 z 1315 obyvatel vesnice. První veřejné předvedení betlému bude v kostele na Štědrý den během sváteční půlnoční mše.
před 14 hhodinami

Zájem o revizi letadel v tuzemsku roste, aerolinky přicházejí z celého světa

Zájem o revizi letadel v tuzemsku roste. V hangárech na pražské Ruzyni servisuje své stroje víc než desítka aerolinek z celého světa. Během dekády se jejich počet zdvojnásobil. I proto tam hledají nové zaměstnance. Lidí ve specializovaných profesích je ale málo.
před 14 hhodinami

Hosté Fokusu Václava Moravce diskutovali o roli médií veřejné služby

Prosincový díl pořadu Fokus Václava Moravce zkoumal roli veřejnoprávních médií u nás, jejich svobodu a svobodné bádání. Debatovali noví poslanci Katerina Demetrashvili (Piráti) a Matěj Gregor (Motoristé), filosof a sociolog Václav Bělohradský, profesor evropského práva na University of Copenhagen Jan Komárek, slovenská novinářka Zuzana Kovačič Hanzelová a někdejší generální ředitel ČT a bývalý vedoucí Kanceláře prezidenta republiky Ivo Mathé.
před 23 hhodinami

Filmové písničky postupně lidoví, pohádky by se bez hudby neobešly

Česká televize na Štědrý den představí novou pohádku Záhada strašidelného zámku – v hlavních rolích s Oskarem Hesem a Sofií Annou Švehlíkovou. Hudbu k pohádce Ivo Macharáčka, bez níž by se přirozeně neobešla, složil Jan P. Muchow. Mnoho filmových písní z pohádek přitom časem zlidovělo a staly se přirozenou součástí repertoáru jejich interpretů. Mezi nimi třeba Kdepak ty ptáčku hnízdo máš z klasiky Tři oříšky pro Popelku nebo Miluju a maluju z Šíleně smutné princezny.
včera v 20:25

Poplatky za nepojištěná vozidla vzrostou. I za ta, s nimiž se nejezdí

Od nového roku zdraží poplatky za nepojištěná vozidla až o třicet procent. Pojistku v Česku stále nemá přes sto tisíc vozů. Největší podíl jich je v Ústeckém, Karlovarském a Libereckém kraji. Povinné ručení musí mít všechna vozidla v registru. A to i v případě, že se s nimi nejezdí, a stojí třeba na zahradě. Ve chvíli, kdy je vozidlo nepojízdné, musí ho provozovatel nechat administrativně vyřadit z provozu. Pokud tak neučiní, hrozí mu pokuta. Kromě ní navíc musí za každý den bez pojištění zaplatit příspěvek České kanceláři pojistitelů. Právě z nich pak organizace hradí škody způsobené nepojištěnými vozidly. Náklady na opravy se každým rokem zvyšují. I proto bude od ledna poplatek do fondu vyšší.
včera v 20:03
Načítání...