Českému porcelánu se daří, společnost Thun má navzdory pandemii zakázek dostatek Porcelánce Thun 1794 se za poslední rok daří nebývale dobře. Přibývají zakázky a firma má spíše problém je včas uspokojit, a to i přes celosvětovou pandemii koronaviru. Ta se sice dotkla i novorolské porcelánky, spíše než onemocnění ale její práci ovlivnily důsledky protiepidemických opatření.
Českému porcelánu se daří i v době covidové
Pokles výroby nebo nedostatek práce se firmě vyhnul. „Za loňský a letošní rok máme tak naplněnou výrobu, že spíš zápolíme s opačným problémem, jak uspokojit zákazníky, dostát termínům a dostát svým závazkům. Moc to logiku nemá, ale bohudík je to tak,“ řekl novinářům generální ředitel společnosti Vlastimil Argmann
Potíže má firma spíše s důsledky vládních opatření proti koronaviru. Ve společnosti je zaměstnáno přes 80 procent žen
Dopady zavření škol a školek zkomplikovaly chod firmy víc než sama pandemie
Na počátku pandemie měla firma mimo práci kvůli ošetřování člena rodiny asi sto lidí ze šesti set
Nyní je to okolo 60, ale i tak je to podle ředitele Argmanna hodně. Za běžných podmínek má firma na neschopence nebo mimo práci kvůli ošetřování člena rodiny okolo 30 lidí
Zakázek přibývá zejména na trhu Evropské unie nebo ve Skandinávii. Dobře si výrobky porcelánky stojí i v bývalých zemích Sovětského svazu. Jako perspektivní se jeví i egyptský trh, kam firma dodává zboží ve stále vyšších objemech i nových dekorech
Výrobě a hlavně značce Thun 1794 pomohla podle Argmanna loňská spolupráce s obchodním řetězcem Lidl, který nabízel porcelán z Thunu 1794 v rámci své zákaznické akce
Propagovaný tvar Lea od výtvarnice Lenky Sárové Maliské zaujal natolik, že zákazníci v daleko větší míře začali využívat i firemní e-shop
Celkově tak podle ředitele Thun 1794 skončil loňské hospodaření se ziskem okolo šesti milionů korun a zároveň se firmě podařilo vyřešit některé resty z minulých let