Louny – Na jaře chce lounská strojírna Legios zahájit sériovou výrobu nákladních dieselových lokomotiv Maxima, na jejichž produkci získala společnost licenci od německé společnosti Voith. Legios bude šestinápravové stroje vyrábět pod názvem General. V rámci licence je bude nabízet středoevropským dopravním společnostem. V prvním čtvrtletí letošního roku by měl nový typ lokomotivy procházet zkouškami, výrobce by chtěl stroj pronajmout některému z českých dopravců.
České Maximy se začnou sériově vyrábět na jaře
Při konstrukci lokomotiv General bude Legios používat motory a hydraulické převodovky vyráběné Voithem i pro jejich německé sestřenice, zatímco zbytek dílů i celkovou montáž bude lounská strojírna zajišťovat sama. „V současné době probíhá zaškolení a zácvik strojvedoucích, opravářských týmů a techniků,“ řekl mluvčí firmy Michael Donath.
Lokomotivy Legios General budou mít motor o výkonu 2 750 kilowattů. Půjde tedy o nejsilnější dieselové lokomotivy, které v českých zemích kdy vznikly, překonají i legendární nákladní „Sergeje“, jejichž výkon byl zhruba poloviční. Podle Legiosu budou nové stroje jezdit až 160kilometrovou rychlostí. Navíc jejich nádrž o objemu 10 tisíc litrů umožní velký jízdní dosah. Stroj by neměl mít problémy s cestováním přes hranice.
Za jednu lokomotivu General zaplatí zájemce zhruba 100 milionů korun. Nejprve se však ve zkušebním provozu lokomotiva objeví v pronájmu některého z českých nákladních dopravců. „V současné době probíhají četná obchodní jednání, která se v první fázi soustřeďují především na možnosti uplatnění lokomotivy formou pronájmu. První smlouva stanovující podmínky financování a servisu je těsně před podpisem,“ řekl mluvčí Donath.
Výrobce používá název Legios od minulého roku. Před tím používal tradiční, leč pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny. Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předešlých 125 let různá drážní vozidla jen opravovala.