TÉMA

D49

D11 se začne stavět na podzim, D49 bude hotová do konce roku, věří šéf silničářů

Dálnice D11 od hranic s Polskem k Trutnovu by se mohla začít stavět v září nebo říjnu. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla je to nejzazší termín. Je přesvědčen, že do té doby se podaří vyřídit veškeré možné stížnosti vyloučené společnosti Budimex. Bez zahájení prací na D11 by se zásadně zkrátila celková délka dálničních úseků, které se letos začnou stavět. Hrozí také, že klesne očekávaná rekordní délka úseků, které se letos otevřou – to kvůli rozsudku, který zrušil pravomoc stavebního povolení na dálnici D49. Mátl ale stále věří, že se podaří situaci vyřešit tak rychle, že se letošní termín stihne. Šéf ŘSD byl hostem Otázek Václava Moravce.
19. 5. 2024|

Dálnice D49 přišla o pravomocné povolení. Ministerstvo musí znovu rozhodnout

Dálnice D49, která léta působila jako „prokletý“ projekt a její stavbu neustále oddalovaly různé spory, narazila u Nejvyššího správního soudu. Ten zrušil klíčový rozsudek Městského soudu v Praze i předchozí rozhodnutí ministra dopravy, díky nimž získalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pravomocné stavební povolení pro stavbu mezi Hulínem a Fryštákem na východě Moravy. Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu znamená, že resort dopravy musí znovu vypořádat námitky spolku Děti Země.
17. 5. 2024Aktualizováno17. 5. 2024, 11:20|

Silničáři chtějí letos rozestavět sto kilometrů dálnic. Modernizace D1 bude z pohledu řidičů hotová v létě, slíbil šéf ŘSD

Stát začne letos stavět 165 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Přelomové bude zahájení prací na celém chybějícím úseku dálnice D4, což bude první stavba v Česku postavená v partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP). Ředitelství silnic a dálnic nyní zahajuje stavební sezonu, jejími nejdůležitějšími okamžiky má být dokončení mnohaleté modernizace dálnice D1 – podle generálního ředitele ŘSD budou práce vesměs hotové již v srpnu – a také zprovoznění tří dálničních úseků ve východních Čechách.
25. 2. 2021|

Ústavní soud se vrátil k prioritním stavbám z roku 2016. Jejich zrychlené povolení bylo v pořádku

Zrychlené zopakování posouzení vlivu na životní prostředí u dvanácti staveb v roce 2016 bylo v pořádku, rozhodl Ústavní soud. Zamítl tak návrh na zrušení části zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Sporný paragraf zákona mu předložil ostravský krajský soud, na který se obrátili ekologové.
23. 7. 2019Aktualizováno23. 7. 2019, 14:37|

Místo slibovaných 140 kilometrů dálnic se letos začalo stavět jen dvacet

Loni v září sliboval ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) zahájit v roce 2017 stavbu 140 kilometrů dálnic. Jaký je výsledek? Z devíti tzv. prioritních úseků začaly práce pouze na dvou částech karlovarské dálnice D6, na severní Moravě pak odstartovala přestavba čtyřpruhové silnice na dálnici D48. A tím výčet končí. Namísto 140 tak letos stát zahájil práce jen na dvaceti kilometrech.
31. 12. 2017|