TÉMA

Marketing

„Takový obrázek bych českým ženám nepřála.“ Političky z mladých lidovců i Pirátů hodnotily kontroverzní grafiku

Rodina i kariéra už nejsou tabu. Tak zní hlavní slogan kampaně lidovců, který sklidil na začátku týdne kritiku. Hlavním problémem byla podoba vizuálu zobrazující ženu v domácnosti, která zároveň pracuje. Předsedkyně Mladých lidovců Helena Martinková tvrdí, že je třeba se spíš podívat na to, co se ve sladění rodiny a kariéry daří naplňovat. Předsedkyně rady Mladého Pirátstva Kateřina Stojanová uvedla, že tématem je motivace zaměstnavatelů, aby poskytovali flexibilní úvazky. Političky to uvedly v pořadu 90' ČT24.
8. 3. 2024|

Američanům záleží na postojích značek. Prodeje ovlivňují kulturní spory

S blížícími se prezidentskými volbami se ve Spojených státech rychle zvyšuje společenská teplota. Vášně kolem výrazných veřejných témat, jako jsou sexuální menšiny nebo třeba rasismus, se stále častěji promítají i do reklamy. Některé výrazné značky kvůli vyhlašovaným bojkotům finančně ztrácejí, jiné naopak komerčně posilují.
22. 6. 2023|

Sněmovna posunula do závěrečného čtení návrh na odpuštění úroků za uhrazené daňové dluhy

Návrh na mimořádné odpuštění úroků a penále k neuhrazeným daním, pokud lidé splatí původní dlužnou částku, je ve sněmovně před schvalováním. V úterním druhém čtení poslanci podali několik pozměňovacích návrhů, které upravují některé parametry zákona. Úřady lidem podle vládní předlohy navíc odpustí drobné daňové nedoplatky. Sněmovna bude schvalovat návrh zákona na další řádné schůzi, která začne za dva týdny.
2. 5. 2023Aktualizováno2. 5. 2023, 19:02|

Babišův tým se rozpadá. Končí Prchal, Bartha i Vořechovský

Dlouholetá spolupracovnice expremiéra a neúspěšného prezidentského kandidáta Andreje Babiše (ANO) Tünde Bartha a jeho mluvčí Vladimír Vořechovský ke konci února ukončí spolupráci s hnutím ANO. Marketér Marek Prchal oznámil ukončení spolupráce se šéfem hnutí ANO již ve středu. První místopředseda hnutí Karel Havlíček má za logické, že skončil volební tým, když se v blízké budoucnosti žádné volby nekonají.
2. 2. 2023Aktualizováno2. 2. 2023, 21:56|

Kontinuální práci s občany vláda zanedbala, komentuje marketingový expert novou očkovací kampaň

Kontroverzní kampaň ministerstva zdravotnictví, která ve snaze pobídnout občany k očkování pracuje s naturalistickými záběry z nemocnic, plní podle marketingového experta Pavla Brabce efekt prudkého zatažení za záchrannou brzdu. Řekl to v Událostech, komentářích a doplnil, že s ohledem na současné rozšíření koronaviru přichází pozdě a potvrzuje, že kabinet zanedbal kontinuální práci s veřejností.
12. 11. 2021|

Volání s nabídkami bude možné jen těm, kteří to chtějí, rozhodli poslanci

Operátoři s reklamními telefonickými nabídkami služeb a výrobků budou moci oslovovat jen ty, kteří si to výslovně přáli. V novele o elektronických komunikacích to ve středu schválila Poslanecká sněmovna. Odmítla senátní úpravu, která směřovala proti omezení možností telekomunikačního marketingu. Předlohu, která má mimo jiné urychlit zavádění vysokorychlostního internetu, nyní dostane k podpisu prezident.
15. 9. 2021|

Senátoři jsou proti omezení telekomunikačního marketingu, sněmovna ho chce povolit jen se souhlasem volaného

Senát vrátil do Poslanecké sněmovny novelu zákona o elektronických komunikacích. Vláda ji chce použít především pro rychlejší zavádění vysokorychlostního internetu, ale senátorům hlavně vadilo omezení možností telefonického marketingu. Poslanci mohou jejich veto přehlasovat, jak upozornil ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO), ve sněmovně prošla novela téměř jednomyslně. Na problémy naopak v Senátu nenarazila novela zákona o hnojivech, která zavede jednotnou evidenci hnojení.
21. 7. 2021|

Kontroloři prověří, jak olympijský výbor zasahuje sportovcům do reklamy

Antimonopolní úřad prošetří omezení reklamy sportovců během olympijských her. Má podezření, že Český olympijský výbor (ČOV) spolu s Mezinárodním olympijským výborem zneužívají svého postavení při zasahování do reklamních a marketingových práv sportovců a dalších účastníků olympiád. ČOV neuspěl s kasační stížností a požadované obchodní záznamy musí úřadu vydat.
27. 11. 2020|

Vystačí si ekonomika Karlovarského kraje s lázněmi a potřebuje region vysokou školu? Debatovali lídři kandidátek

Pandemie koronaviru dopadla na lázeňský sektor v Karlovarském kraji. Lídři kandidátek pro říjnové krajské volby hovoří o nutnosti rozšířit záběr regionu, aby na lázeňství nebyla jeho ekonomika tolik závislá. Pomoci by tomu mohlo vysokoškolské vzdělání, které má v kraji udržet mladé a vzdělané lidi. Uchazeči o hejtmanství diskutovali také o tom, jak do západního cípu Česka přilákat turisty.
10. 9. 2020|

Vizuální smog může mít špatný vliv na psychiku. Částečně žijeme v halucinaci, tvrdí umělkyně

Veřejný prostor plný reklam a kolemjdoucí jako jejich nedobrovolní rukojmí. Těmto tématům se věnuje nová kniha Kam oči, tam hlava od Markéty Kinterové. Umělkyně v ní upozorňuje na to, že si obyvatelé měst zvykli brát onálepkovaný svět jako nepříjemnou samozřejmost. Vizuální smog přitom může také negativně ovlivňovat lidskou psychiku.
23. 2. 2020|
Události komentáře

Pokud Maláčová navrhne bankovní daň, skončí koalice, pohrozil Babiš

Premiér Andrej Babiš (ANO) je připraven vypovědět koaliční smlouvu, pokud by ministryně práce a sociálních věcí z ČSSD Jana Maláčová předložila jako poslanecký návrh zavedení bankovní daně. Maláčová o takové možnosti hovořila v Otázkách Václava Moravce. Babiš však věří, že jde o marketingový tah - upozornil, že zdanění bank není v programovém prohlášení vlády ani v koaliční smlouvě. Andrej Babiš byl hostem úterních Událostí, komentářů.
1. 10. 2019|

Žádné pokladny, žádné fronty. Budoucnost nakupování může být ve stylu „vezmi, co chceš, a jdi“

Obchod, ve kterém úplně chybí pokladny, a přesto funguje. Většina zákazníků i prodavačů si něco takového představí jen stěží. Už brzy by se však bez placení na místě mohlo nakupovat běžně. Technologie, se kterými jako první přišli internetoví prodejci, si pomalu klestí cestu i do městských večerek.
12. 2. 2019|