Galerie:
První prototyp spitfiru vzlétl v únoru 1934. Letoun s otevřenou kabinou a pevným podvozkem se ale příliš nepovedl. Vylepšení konstrukce trvalo další dva roky a kvůli složité výrobě se stíhačka do výzbroje dostávala jen pomalu. Potíže se nicméně časem podařilo překonat.
Jak vyhrát bitvu? „Dejte nám spitfiry,“ odvětil německý pilot
Na začátku bitvy o Británii ale hrály spitfiry ještě druhořadou roli. RAF totiž disponovalo jen 160 těmito letouny. O osudu království tak tehdy rozhodovaly stíhačky Hawker Hurricane, kterých měli Britové začátkem července 1940 víc než dvojnásobek.

Emil Boček si ve spitfiru připomněl své bojové lety v RAF
Po odražení německého nebezpečí létaly spitfiry nejen jako doprovod spojeneckých bombardérů, ale podnikaly i ofenzivní akce proti pozemním cílům, často útočily například na vlaky.
Poslední verze se pyšnila pořadovým číslem 24
Po válce se spitfiry dostaly i do výzbroje československého letectva – v létě 1945 jich do republiky z Británie přelétlo sedmdesát.
Spitfire byl v průběhu let neustále vylepšován – postupně dostal silnější motory, modernější křídla nebo lepší výzbroj. Jeho maximální rychlost vzrostla z 592 na 724 km/h. Ve druhé polovině války vznikalo souběžně více typů spitfirů, které se lišily motory, křídly a hlavně operačním určením – vznikala letadla pro boj ve vysokých i nízkých výškách stejně jako průzkumné verze. Pozdní spitfiry se výrazně lišily i vzhledem díky nové kapkovité kabině.
Konstrukčně ale zůstaly spitfiry od počátku v zásadě stejné. Poslední verze nesla pořadové číslo 24 a vznikla až v roce 1946. Celkem bylo vyrobeno téměř 20 500 těchto stíhaček.