Piloti André Borschberg a Bertrand Piccard, kteří se v řízení stroje střídají, plánovali na Havaj letět bez přestávky z čínského Nankingu. Kvůli nepřízni počasí ale musel Solar Impulse 2 přistát 1. června v Nagoji. Kvůli poškození křídla a nelepšícím se povětrnostním podmínkám tam zůstal až do pondělního rána.
"Nyní přímým letem na Havaj. Emoce jsou velmi silné, protože už jsem minul bod, z něhož není návratu: zkoumání začíná tady," tweetoval Borschberg po deseti hodinách ve vzduchu. "Není cesty zpět. Zbývá jen letět na Havaj," potvrdil organizační tým na své internetové stránce.

Solar Impulse se vydal na rizikovou cestu přes Pacifik
Osmá etapa je považována za nejrizikovější úsek celého letu. Není na ní žádné místo, kde by mohl stroj v případě nouze bezpečně přistát. Letoun je velmi křehký a zranitelný. Pokud nebude dostatečně svítit slunce a baterie se nepodaří dobít, bude třeba nalistovat krizový scénář.
Spánek? maximálně 20 minut
Borschberg je ale na tvrdé podmínky včetně dvacetiminutového spánku připravený. „Když se všechno pokazí, pořád můžu vyskočit s padákem, se záchranným člunem a s nouzovými zásobami. S německou marínou jsme nacvičovali, jak skákat z letadla s padákem, zvládat situaci a přežít. Ale doufám, že se na tenhle výcvik nebudu muset spoléhat,“ prohlásil pilot.
Stroj podle sdělení organizačního týmu nyní letí nad oceánem rychlostí 110 kilometrů za hodinu. Postupně by měl vystoupat až do výšky osm a půl kilometru.