Letoun, který patřil novozélandské společnosti Air New Zealand, se zřítil při cvičném letu poblíž města Saint-Cyprien. Od roku 2006 ho na leasing využívala německá charterová společnost XL Airways Germany.
Letadlo se vzneslo z Perpignanu u španělských hranic, zde byla provedena jeho technická kontrola. Pilotovali ho dva piloti německé firmy, dalších pět členů posádky byli inženýři z Air New Zealand a z francouzské společnosti EAS v Perpignanu. Piloti se zřejmě pokusili o nouzové přistání na vodě.
Firma Airbus, z jejichž dílen letadlo v roce 2005 vyšlo, se zatím k neštěstí nevyslovila. Francouzský úřad pro civilní letectví uvedl, že je ještě příliš brzy na to, aby se mohlo mluvit o nějaké konkrétní příčině pádu letounu.
Právě Airbus A320 je jedno z nejběžnějších letadel používaných pro lety na krátké a střední vzdálenosti. Podle své verze pojme 132 až 220 cestujících. Momentálně létá ve světě přes 3 500 strojů tohoto typu, jeho výroba probíhá od roku 1987. Ve vybavení ho mají i České aerolinie.
Airbus A320 má digitální řídící systém fly-by-wire. Mezi pilotem a kormidly není nic mechanického, nemá ani klasické „berany“, má joystick, uvedl letecký publicista Martin Velek. Z kokpitu se přenášejí pouze elektrické signály k servomotorům. Letadlo využívá i centrální diagnostický systém umožňující zjištění problému z pilotní kabiny. Ve srovnání s ostatními letouny ve stejné třídě má A320 širší kabinu a také větší zavazadlový prostor v nadhlavní části.