„Letošní ročník Autotecu je mimořádný, protože se spojil s Autosalonem a nabízí kromě uživkových aut také osobní vozy,“ uvedl ředitel Autotecu a Autosalonu Jiří Čikl. Za propojením obou veletrhů stojí hospodářská krize, která zasáhla Českou republiku především v automobilovém průmyslu. „Výsledky jsou lepší, než jsme očekávali v minulém roce. Původní, černé, odhady se pohybovaly v poklesu výroby o 25 procent. Skutečnost pak byla pouze 15 procent, což je stále pokles, ale situace se už lepší,“ shrnul situaci za minulý rok Antonín Šípek, ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
Novinky letošního roku míří především do hybridních motorů nebo vozů na elektrický pohon. „Pro české výrobce jsou elektromobily, stejně jako pro ostatní výrobce na světě, zajímavou kategorii a např. Vysoké učení technické zde představuje studii Škody Superb v provedení elektro,“ dodal Čikl. V elektrickém a hybridním provedení je na veletrhu vystaveno bezpočet autobusů a vozů městské hromadné dopravy, ale také vozů užitkových.

ředitel Autotecu a Autosalónu Jiří Čikl
ředitel Autotecu a Autosalónu Jiří Čikl
návštěvník Jan Trávníček o preventivní akci BESIP
Brněnská pobočka Segway
Nezastoupitelnou kategorií autosalónu jsou preventivní bezpečnostní akce BESIPu, kdy si návštěvníci mohou vyzkoušet na různých simulátorech rizika spojená s jízdou v automobilu nebo na motorce. Speciální trenažer, který umožňuje rotovat s vozem kolem osy zase všem návštěvníkům předvede, jak je důležité být připoutaný. „Jsem z toho hodně zmatený. Člověk neví, kde je nahoře a kde dole. Když mi řekli, abych otevřel dveře, tak jsem vůbec netušil, kde je otvírání,“ uvedl jeden z návštěvníků Jan Trávníček a dodal, že podobnou zkušenost by doporučil všem.
Součástí veletrhů je také přehlídka a sraz tzv. youngtimerů, tedy poměrně mladých historických vozů z 60. a 70. let. Paralelně s veletrhy se uskuteční i program na Masarykově okruhu. Výstava potrvá do 10. června a pro veřejnost je otevřena vždy od 9:00 hodin.
