Náměstek primátora Robert Kotzian (ODS) si už nechal zpracovat právní analýzu toho, co by pro město opuštění společnosti Brnoparking znamenalo. Detaily ale zatím prozradit nechce, dokud výsledky analýzy neprojedná Rada města Brna.
Po šesti letech fungování společnosti nepřibylo žádné parkovací místo

Rozhovor s Robertem Kotzianem v pořadu Události v regionech plus
Brnoparking, a.s.
Základní kapitál společnosti je 4,9 mil.Kč. Z toho je 489 ks kmenové akcie na jméno v listinné podobě ve jmenovité hodnotě 10 000,- Kč a 10 ks kmenové akcie na jméno v listinné podobě ve jmenovité hodnotě 1 000,- Kč. Brno drží akcie v nominální hodnotě 1,7 mil Kč.
Parkování v Panenské, pod Janáčkovým divadlem, na Malé Americe a dalších místech. Takové jsou plány společnosti Brnoparking. Jenže po šesti letech je společný projekt stále v bodu nula. „Pořád se měnily koncepce, město uvažovalo o plné kontrole nad společností, potom ji chtělo i opustit, proto se zatím nepodařilo dotáhnout do konce ani jeden projekt,“ myslí si předseda představenstva Roman Minarovič, který je ve vedení společnosti od poloviny loňského roku. Podle Roberta Kotziana za neúspěch může špatná komunikace s předchozím vedením společnosti. S novým šéfem se přesto od svého nástupu do funkce ještě nesešel.
Stavba parkovacího domu v Panenské je stále na začátku
Nejdále se dostal projekt parkování nedaleko magistrátu. Jenže jeden z účastníků se odvolal, a tak se čeká na schválení nového stavebního povolení.
Podíl města v Brnoparking není nutný
Myslí si to i předseda představenstva Roman Minarovič. Vzápětí ale dodává: „Město ale musí mít jasnou koncepci a s investorem spolupracovat.“ Tu podle něj teď město má. Zda skutečně město akcie společnosti prodá, zatím není rozhodnuto. Kotzian ale chce větší kontrolu města. Možnou spolupráci vidí i v zapojení městské společnosti Brněnské komunikace.
Auta ničí města, říká architektka Eva Jiřičná
Snaha stavět v centrech měst parkovací domy je ale v rozporu s představami některých architektů. Kalkulace, že v budoucnu bude stále více aut a podle toho je potřeba stavět, podle architektky Evy Jiřičné ničí města. Řekla to tento týden při diskusi v Brně. Připomněla, že v Česku nezíská povolení stavebník, který nepočítá s parkováním. V Londýně je tomu dnes už naopak, uvedla.