Jihlava prodlouží dráhu pro městské trolejbusy o několik kilometrů do části Bedřichov, k tamní průmyslové zóně s velkými továrnami. Na stavbu za 129,8 milionu korun bez daně už město vybralo zhotovitele, který příští měsíc převezme staveniště. Skončit by měl příští rok na podzim, řekl náměstek primátorky Petr Ryška (ODS). Přibližně dvě třetiny tohoto projektu by měla pokrýt evropská dotace.
Jihlava rozšíří trolejbusovou síť, napojení se dočká Bedřichov i Bosch Diesel
„Dostáváme dotaci na vlastní troleje, ale my ten prostor řešíme komplexně,“ uvedl jihlavský radní pro dopravu Jaroslav Vymazal (ODS) s tím, že například na trakční sloupy bude město dávat také veřejné osvětlení. Některé sloupy v trase nové trolejové dráhy byly shnilé, proto musely být odstraněny. Sloupy trakčního vedení mají podle Vymazala daleko delší životnost, zároveň se sníží jejich počet.
Podle dřívějších informací radnice by se trolejová dráha měla prodloužit o více než pět kilometrů, povede Sokolovskou a Pávovskou ulicí k průmyslové zóně, v níž sídlí například firma Bosch Diesel, která zaměstnává několik tisíc lidí.
Trolejbusy v Jihlavě jezdí od roku 1948. MHD teď v krajském městě zajišťují přibližně stejným dílem s autobusy poháněnými převážně stlačeným zemním plynem (CNG).
Počet cestujících se vrací na čísla z roku 2019
Po propadu způsobeném epidemií koronaviru se podle Vymazala už cestující do jihlavské MHD vracejí. „V srpnu jsme se dostali na čísla, která jsou v podstatě naprosto srovnatelná s rokem 2019,“ uvedl.
Radnice také zlevnila roční jízdenky pro žáky do 14 let, těch bylo do čtvrtka prodaných přes 280, zatímco loni ve stejné době jich rodiče koupili pouze 33.
Zlevnění ročního jízdného pro školáky z 1875 na 730 korun schválilo jihlavské zastupitelstvo letos v červnu. Zastupitelé ale zároveň odmítli návrh na to, aby kvůli vyrovnání nákladů dopravního podniku mírně stoupla cena roční jízdenky pro jihlavské seniory. Jihlavané od 65 let za roční používání městské dopravy řadu let platí 120 korun.