Institut plánování a rozvoje (IPR) předloni přišel se třemi variantami trasy budoucí tramvajové tratě, která propojí stávající koleje vedoucí do centra z Vinohrad a ze Žižkova. Dvě z nich počítaly s tím, že tramvaje budou jezdit Opletalovou ulicí – buď ve většině její délky, tedy od Václavského náměstí po Bolzanovu, nebo mezi křižovatkami s Washingtonovou a Bolzanovou. Počítalo se i s tím, že by tramvaje jezdily po magistrále až ke Státní opeře, a odtud přímo do parku.
Zastupitelé ale nakonec schválili variantu, která počítá s tím, že trať povede Washingtonovou, do Vrchlického sadů budou tramvaj vjíždět z ní a cestující budou vystupovat bezprostředně před odbavovací halou hlavního nádraží. Do Opletalovy by tramvaje mohly vjet nanejvýš bezprostředně před křižovatkou s Bolzanovou, kde dodnes je torzo staré tratě opuštěné v 70. letech. Variantu, že by tramvaje najížděly do Vrchlického sadů rovnou z magistrály, musel IPR přehodnotit. Proti byl památkáři, kteří se obávali příliš velkého narušení parku. Ministerstvo kultury sady označilo za významný promenádní park.
„Tak, jak je trasa navržena, dává smysl z hlediska tramvajové sítě a nádraží a je to kompromis pro budoucí podobu parku,“ řekl náměstek Scheinherr na jednání zastupitelů.
Opoziční zastupitel Ondřej Martan (ODS) se zajímal, zda trať splní hlukové limity a jestli tramvaje projedou ostrým obloukem k nádraží po překonání magistrály. Scheinherr řekl, že byl problém hluku řešen s odborníky a trať všechny limity splní. Oblouk vedle magistrály rovněž nepovažuje za problematický. „V Praze máme i ostřejší,“ ujistil.
V trase budoucí tramvajové trati jsou zatím dvě torza kolejí. Kromě zmíněného pozůstatku staré tratě u křižovatky Opleatalovy a Bolzanovy jsou to také nové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea. Ty zatím nejsou propojené s tramvajovou sítí, až v budoucnu by měla vzniknout odbočka z tratě ve Vinohradské ulici. Výhledově by po těchto kolejích měly kromě tramvají mířících do Bolzanovy jezdit i ty, které pojedou po nové trati na Václavském náměstí do Vodičkovy či Jindřišské.
Tramvaje v minulosti v bezprostřední blízkosti hlavního nádraží jezdily. Původně vedla trať dnešní Wilsonovou ulicí z Václavského náměstí k Bulharu kolem historické odbavovací budovy. V 70. letech, kdy se stavělo metro, nová odbavovací hala a také Severojižní magistrála, byla ale trať nejprve přeložena do Opletalovy a později zrušena.
Kromě změny územního plánu schválili pražští zastupitelé také opatření související s koronavirovou krizí. Město odpustí restauratérům nájem za předzahrádky a majitelům hotelů a penzionů místní poplatky z pobytu. Obchodníkům umožní prodávat na chodnících.
Zastupitelstvem prošlo také zrušení příspěvkové organizace Technická správa komunikací. Její činnost totiž převzala stejnojmenná akciová společnost.