Nové depo pro tramvaje? Olomouc hledá využití bývalých kasáren v Neředíně

Nevyhovující depo tramvají v centru Olomouce by se mohlo přestěhovat na okraj města, do bývalých kasáren sovětské armády v Neředíně. O využití někdejší vrtulníkové základny nebylo rozhodnuto ani třicet let po jejím zrušení. Původně Olomouc plánovala, že tam vybuduje podnikatelskou zónu, nyní je ve hře i nové depo, kde by našly místo nejen tramvaje, ale i autobusy.

Podle územního plánu může být na sedmi hektarech v areálu bývalých kasáren, které vlastní město, lehká výroba s vysokou přidanou hodnotou. Zástupci města už loni jednali na ministerstvu průmyslu a obchodu o možné dotaci na vybudování infrastruktury u těchto pozemků.

Podle náměstka olomouckého primátora Martina Majora (ODS) začalo nyní město uvažovat o tom, že by v areálu vybudovalo depo pro tramvaje a autobusy Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). „Pozemky jsou nyní jednou z lokalit, kde se prověřuje možnost budoucího umístění depa dopravního podniku,“ potvrdil Major. 

Stávající tramvajová vozovna je už 120 let v historickém centru města, omezená plocha brání jakémukoliv rozvoji MHD a DPMO. Vozy jsou odstavovány i před vozovnou a na některých konečných tramvají.
Lenka Křenková
mluvčí DPMO

Kromě tramvají by se do Neředína mohly přestěhovat i autobusy. „Ani autobusová vozovna na Dolní Hejčínské není dostačující, chybí zde prostory pro těžší údržbu vozidel,“ doplnila mluvčí DPMO Lenka Křenková. S ohledem na další rozvoj MHD by podnik potřeboval vozovnu o deseti hektarech pro devadesát tramvají a stejný počet autobusů. 

Ve hře zůstává i podnikatelská zóna

Město zatím nezavrhlo ani možnost vybudovat v areálu bývalých kasáren zázemí pro podnikatele. V případě vozovny dopravního podniku se však stále neví, jakým způsobem by byl záměr města financován. 

Taková stavba by mohla přijít na stovky milionů korun a na to by město potřebovalo dotaci. O tom, jak bude plocha bývalých kasáren v Neředíně v budoucnu využita, by město podle Majora mohlo mít jasnější představu za několik měsíců.

Areál bývalých sovětských kasáren v Olomouci-Neředíně
Zdroj: Luděk Peřina/ČTK

Olomouc potřebuje depo i zázemí pro nové firmy

Vybudování podnikatelské zóny v areálu bývalých neředínských kasáren by podle dřívějšího odhadu stálo několik desítek milionů korun, dotace ministerstva průmyslu a obchodu může pokrýt až 75 procent nákladů.

Zhruba třetinu pozemků v areálu vlastní město, zbývající část parcel má soukromé majitele. Na pozemcích je třeba vybudovat infrastrukturu a silnice. Nový podnikatelský areál by investorům přišel vhod, tři městské průmyslové zóny jsou už totiž obsazené. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

D1 je po desítkách let kompletní. Otevírá se poslední úsek u Přerova

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevře Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
před 3 hhodinami

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 16 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
včeraAktualizovánopřed 19 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 20 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
včeraAktualizovánopřed 20 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 23 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
včera v 07:34

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
včera v 06:26
Načítání...