
Události: České dráhy si u SŽDC stěžovaly dva dny před vykolejením vlaku u Mariánských Lázní
Kvůli stížnostem několika strojvůdců se zástupci Českých drah obrátili na SŽDC dva dny před nehodou. V dopise žádali o úpravu způsobu, jakým je řešeno označení snížené rychlosti na trase přeložky. „U strojvedoucích vzniká mylný dojem, že stavební práce již byly ukončeny, pomalá jízda odstraněna a místo je nyní sjízdné plnou rychlostí,“ psaly ČD v žádosti 26. července.
V odpovědi si ještě tentýž den mohli zástupci drah přečíst, že SŽDC nepovažuje za možné „vyhovět každému jednotlivému požadavku na zajištění vícestupňové kontroly“. Správa železnic také ve vyrozumění uvedla, že stav ponechá beze změny. V současnosti SŽDC trvá na tom, že chybu neudělala.
České dráhy nyní zvažují, že by alespoň upravily předpisy pro strojvedoucí. „Je to v tuto chvíli skutečně v úrovni diskusí. Opatření, která se budou zvažovat, bude zřejmě větší množství,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Změny ale zřejmě přijdou nejdříve po ukončení vyšetřování, což může Drážní inspekci zabrat i rok.
Provoz bude obnoven nejdřív za tři týdny
„Předběžný výhled SŽDC na zprovoznění úseku Chodová Planá – Mariánské Lázně je po uskutečněných měřeních a zkouškách s ohledem na stav poškození zemních kotev sloužících pro stabilizaci železničního náspu stanoven na 20. srpna,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
Při jedné z nejvážnějších nehod v nákladní železniční dopravě za poslední desítky let se nikdo nezranil. Příčiny nehody vyšetřuje drážní inspekce i policie.