Dluhonské mosty jsou opět v plném provozu. Staré poškodila koroze

V Přerově o víkendu prošly kolaudací dva nové mosty, které se klenou nad železniční tratí v Dluhonské ulici a spojují Přerov s místní částí Dluhonice. Řidiči po nich už můžou jezdit. „Jsou širší než jejich předchůdci. Mají oddělenou část pro auta a chodce nebo cyklisty,“ dodal redaktor České televize Martin Laštůvka s tím, že jsou díky tomu bezpečnější.

Video Dluhonské mosty v novém
video

Dluhonské mosty v novém

Odstranění dopravně vytížených mostů, které byly ve špatném technickém stavu, a následná stavba nových, se stalo jednou z největších současných investic města Přerova. Akce přišla na 90 milionů korun. Práce trvaly od loňského listopadu, musely být kvůli nim i výluky na trati. Obě stavby vedou nad železnicemi Přerov-Česká Třebová a Přerov-Bohumín.

Díky zvláštní konstrukci bylo možné nové mosty nasunout na původní místo. Podle zástupců města i dodavatelské firmy to bylo unikátní především proto, že se mosty podařilo postavit během jediného roku a jednoho měsíce.

„ Firma stihla postavit mosty přesně v souladu s harmonogramem, tedy za 56 týdnů.“ 

Lenka Chalupová

mluvčí přerovského magistrátu

Obyvatelé Dluhonic museli využívat objízdných tras

Stavba mostů spojujících město s místní částí Dluhonice se sice tranzitní dopravy v Přerově nedotkla, objízdné trasy však čekaly zhruba rok obyvatele Dluhonic i pracovníky firem v průmyslovém areálu. Zástupci města museli také řešit, jak se budou do školy dostávat děti žijící za mosty v sociálních ubytovnách. Dluhonské mosty totiž pro ně byly jedinou přístupovou cestou. Radní nakonec zajistili těmto dětem časové jízdné na městskou autobusovou dopravu.

Původní dopravně vytížené mosty byly téměř v havarijním stavu. Podle posudku odborníků byly jejich konstrukce vedoucí přes železniční trati spojující Přerov s Olomoucí a Bohumínem zkorodované, měly deformované výztuhy a zatékalo do nich, nevyhovovala ani jejich šířka. Nové mosty mají komunikaci širokou sedm metrů, nechybí na nich ani dvoumetrový chodník pro pěší. Unesou také větší zátěž.

Město začalo situaci řešit poté, co se v květnu 2016 sesunula u mostů část svahů. Stavba byla podle zástupců přerovské radnice připravena za rekordně krátkou dobu, poprvé byla použita veřejnoprávní smlouva na dopravní stavbu na územní a stavební povolení. Radnice na nové mosty získala ze Státního fondu dopravní infrastruktury 78,7 milionu korun, zbytek hradilo ze své pokladny město.