Další ročník Rallye Křivonoska: V jižních Čechách se „prohánělo“ přes 200 automobilových veteránů

Auta a motocykly z první poloviny 20. století v sobotu projely téměř 80 kilometrů dlouhou trasu Jihočeským krajem. Na 48. ročník mezinárodní soutěže Rallye Křivonoska, který před polednem odstartoval ze stejnojmenného kempu na Českobudějovicku, jich přijelo zhruba 280. Podmínkou startu je, že vůz nebo motocykl musel být vyroben do roku 1945.

„Máme tu například renault z roku 1912, Ford T nebo minerva a motocykly douglas nebo indian,“ uvedl ředitel závodu Pavel Hartl s tím, že letos na jih Čech zamířili účastníci z pěti zemí. 

Akce se sice nazývá rallye, ale soutěžení není prioritou. Startující podstoupili na několika místech trasy různé testy, ovšem pořadí v nich není důležité. „Jde o to, abychom se sešli, projeli se a popovídali si. Sice rozdáme i nějaké ceny, ale to je spíš proto, aby lidé měli vzpomínku na tento ročník,“ dodáváa Hartl.

Veteráni jedou průměrnou rychlostí 20 kilometrů v hodině

Pořadatelé mění trasy závodu, v posledních letech střídají asi pět variant. „Pokaždé je vzdálenost přibližně stejná, takže těch pět tratí vede téměř celými jižními Čechami. A na druhou stranu nemůžeme s těmito automobily na všechny silnice, proto musíme trasu přizpůsobovat i tomu,“ vysvětluje ředitel závodu.

Letos pořadatelé připravili trať z Křivonosky na Purkarec, Hodonice a do Bechyně a odtud přes Týn nad Vltavou zpátky. Historické vozy jedou v průměru rychlostí 20 kilometrů v hodině, trasu tak zvládnou zhruba za čtyři hodiny včetně přestávky.  

Cena nejvzácnějších vozů, které z Křivonosky vyrazily, se pohybuje v řádech milionů korun. Podmínkou je, že automobily i motorky musí mít původní motory. „Samozřejmě jsou už různě opravované, mění se tam ložiska a podobně. Ale není možné, aby tam byl motor, který do daného vozu nepatří,“ uzavírá Hartl.