Galerie: 48. ročník soutěže Rallye Křivonoska
„Máme tu například renault z roku 1912, Ford T nebo minerva a motocykly douglas nebo indian,“ uvedl ředitel závodu Pavel Hartl s tím, že letos na jih Čech zamířili účastníci z pěti zemí.
Akce se sice nazývá rallye, ale soutěžení není prioritou. Startující podstoupili na několika místech trasy různé testy, ovšem pořadí v nich není důležité. „Jde o to, abychom se sešli, projeli se a popovídali si. Sice rozdáme i nějaké ceny, ale to je spíš proto, aby lidé měli vzpomínku na tento ročník,“ dodáváa Hartl.
Veteráni jedou průměrnou rychlostí 20 kilometrů v hodině
Pořadatelé mění trasy závodu, v posledních letech střídají asi pět variant. „Pokaždé je vzdálenost přibližně stejná, takže těch pět tratí vede téměř celými jižními Čechami. A na druhou stranu nemůžeme s těmito automobily na všechny silnice, proto musíme trasu přizpůsobovat i tomu,“ vysvětluje ředitel závodu.
Letos pořadatelé připravili trať z Křivonosky na Purkarec, Hodonice a do Bechyně a odtud přes Týn nad Vltavou zpátky. Historické vozy jedou v průměru rychlostí 20 kilometrů v hodině, trasu tak zvládnou zhruba za čtyři hodiny včetně přestávky.
Cena nejvzácnějších vozů, které z Křivonosky vyrazily, se pohybuje v řádech milionů korun. Podmínkou je, že automobily i motorky musí mít původní motory. „Samozřejmě jsou už různě opravované, mění se tam ložiska a podobně. Ale není možné, aby tam byl motor, který do daného vozu nepatří,“ uzavírá Hartl.