Auto si nechal vyrobit jistý notář z Jilemnice. Model Jawa Minor byl běžně dostupným vozidlem určeným pro střední vrstvu obyvatelstva. Továrna vyrobila víc než tři tisíce kusů, aut upravených na kabriolety však jezdilo po československých silnicích mnohem méně – jen 26.
„Jedná se o dvoutaktní motor, dvouválec o kubatuře 600 cm3, takže opravdu maličký motor. Odpovídal tomu i výkon, který byl necelých 20 koní. Na druhou stranu spotřeba byla na tehdejší dobu příjemná, nějakých 6 až 6,5 litru,“ říká ředitel Regionálního muzea ve Vysokém Mýtě Jiří Junek. Auto mohlo jet rychlostí až 95 kilometrů v hodině.
Galerie: Muzeum českého karosářství získalo do svých sbírek stříbrný kabriolet Jawa Minor z roku 1939
„Sodomka sám ale i ostatní karosáři byli ovlivňováni německými vlivy, částečně i francouzskou estetikou, ale sami byli naprosto prvotřídními řemeslníky,“ uvádí historik Jan Hrubecký. Josef Sodomka navrhoval a vyráběl karoserie aut nejen pro Jawu, Tatru, Pragu, Škodu, Aero, ale i pro Bugatti, Ford, nebo Rolls-Royce.
