Železniční trať do Krušných hor poškozená sesuvem se už opravuje

Železniční trať do Moldavy v Krušných horách se už opravuje (zdroj: ČT24)

Začala oprava železniční trati do Moldavy v Krušných horách. Vlaky tam nejezdí od března, kdy koleje posunul sesuv půdy. Poznamenalo to i turistický ruch v této části hor. Znovu by se lidé mohli svézt vlakem do Moldavy letos v zimě.

Trať poškodil pohyb celého svahu, stavbaři mají teď za úkol ho betonovými injekcemi zpevnit. Podloží a koleje včetně pražců položí nové.

„Z boku vysokého náspu budou aplikovány zemní kotvy, které předepneme a tím se ‚sešije' celý svah a získá zase potřebnou stabilitu,“ popisuje stavbyvedoucí ze společnosti Strabag Michal Pleschinger.

V březnu trať podemlela voda. Aby se to neopakovalo, musí firma pořezat stromy a zajistit správné odvodnění. „Tak aby voda byla regulovaná a nepodemílala stabilitu celého náspu,“ dodává stavbyvedoucí.

obrázek
Zdroj: ČT24

„Náklady na opravu části trati, na kterou se sesunul materiál a kamenivo, jsou zhruba 53 milionů korun,“ uvádí mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Vlakem po 130 let staré moldavské horské dráze, jejíž část z Louky u Litvínova do Moldavy je kulturní památkou, jezdí převážně turisté do Krušných hor. V zimě s běžkami, v létě s kolem nebo kvůli pěší turistice. 

„Citelně vnímáme, že sem turisti nejezdí, protože sem jezdili hlavně kvůli dráze. Cyklistů je málo, ptají se nás, kdy už to bude,“ říká místostarostka Moldavy Eva Kardová (nestr.). Turisté by se měli vlakem do Moldavy znovu svézt již v zimě.

  • Moldavská horská dráha byla původně součástí Pražsko-duchcovské dráhy, která vedla z Prahy přes Most do Moldavy, kde navazovala trať dále do Saska, kam měly vlaky vozit uhlí z Mostecka. 
  • Plány jejích zakladatelů však byly příliš ambiciózní a železnice jejich očekávání nedokázala naplnit. 
  • Po druhé světové válce navíc přišla o svůj mezinárodní status, přeshraniční doprava byla zastavena a nikdy již nebyla obnovena.