Od neděle se mění značení při výjezdu z Blanky. Má to zamezit zácpám v Holešovičkách

Změna řazení pruhů při výjezdu z Blanky (zdroj: ČT24)

Řidiči mířící z tunelového komplexu Blanka na dálnici D8 využijí nového pruhu v ulici V Holešovičkách. Vedení hlavního města si od změny dopravního značení slibuje plynulejší provoz u výjezdu z Bubenečského tunelu. Kolony se tam tvořily především v odpolední špičce.

Během posledního dubnového dopoledne bylo dokončeno nové značení v ulici V Holešovičkách ve směru z centra. Řidiči přijíždějící od výjezdu z tunelového komplexu Blanka tudy budou pokračovat ve směru na dálnici D8 podle nových pravidel.

„Dopravní režim v tomto místě se mění z důvodu zkapacitnění nejen výjezdů z tunelového komplexu Blanka v Troji, ale zároveň při výjezdu z ulice Povltavská na ulici V Holešovičkách, kde by auta měla plynule přejíždět na dálnici D8,“ vysvětlila změnu mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

Blanka
Zdroj: ČT24

Připojovací pruh z Blanky se změnil na pruh průběžný. Řidiči tak mohou plynule pokračovat na dálnici, aniž by se museli v ulici V Holešovičkách připojit. Uskromnit se naopak budou muset řidiči přijíždějící po mostu Barikádníků.

Úpravu město zavedlo na úkor snížení počtu jízdních pruhů u odbočky do ulice Na Truhlářce ve směru z centra. Od změny si slibuje plynulejší provoz v odpolední špičce. U výjezdu z Bubenečského tunelu se ve směru na dálnici D8 totiž pravidelně tvořily kolony.

V dopravních špičkách zde vznikají kapacitní problémy, které způsobují kolony vozidel až k portálu Bubenečského tunelu. To pak vede k nutnosti regulace vjezdu zejména do tunelu Mrázovka a vzniku kolon vozidel v ulici Dobříšská, kdy z bezpečnostních důvodů nelze připustit vznik kolony v tunelu.
Barbora Lišková
mluvčí TSK

Změna může ucpat jiné místo

Podle některých odborníků může ale změna dopravního značení způsobit komplikace jinde. Obávají se například, že v kolonách budou stát řidiči přijíždějící z Argentinské a z mostu Barikádníků. „Tato změna je zkušební po dobu tří měsíců. Poté vyhodnotíme celkové dopady. Pak se rozhodne, jestli se tato změna stane trvalou,“ ubezpečila Lišková.

Tunelovým komplexem Blanka denně projede kolem devadesáti tisíc aut. Šest a půl kilometru městské podzemní silnice ulevilo především dopravě v centru Prahy. Problémy naopak Blanka způsobila u výjezdu na Prašném mostě a na Vítězném náměstí v Praze 6.