
Obnova tratě z Aše do Bavorska
Práce na německé straně trvají o něco déle jednak proto, že z celkových sedmi kilometrů trati leží na území Bavorska její delší část, navíc musí Němci postavit i dva železniční mosty nad silnicí. Položit musí také zcela nové koleje, kdežto v Česku zůstala část železnice zachována. Výstavba trati vyšla českou Správu železniční dopravní cesty na 78 milionů korun. Bavorsko investuje do výstavby až 10 milionů eur (asi 270 milionů korun)
Trať z Aše do Selbu posledních 20 let nikdo nepoužíval, za tu dobu zpustla a zarostla stromy. Teprve až v roce 2012 se na její obnově dohodlo české a bavorské ministerstvo dopravy. První vlaky by mohly vyjet už letos 13. prosince spolu se zavedením nových jízdních řádů. Z Chebu do Hofu bude jezdit denně devět párů vlaků.
Trať je známá především svou historií. 11. září 1951 tudy projel tzv. Vlak svobody. Strojvůdce běžného spoje z Chebu do Aše tehdy nezastavil a prorazil hraniční bariéru do Bavorska. Šlo o jeden z nejznámějších masových útěků na Západ. Většina ze 110 cestujících, kteří o plánu strojvůdce nevěděli, se nicméně do Československa vrátila.